Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Question Ervaringen met Kity 619 tafelzaag?

ik ben me aan het oriënteren op een oude-nieuwe zaag. Een optie die voor een behapbare prijs voorbij is gekomen is een Kity 619. Nu ben ik erg benieuwd of de forummers hier ervaring hebben met dit type zaag, zodat ik tijdens een bezichtiging gericht kan kijken. Zijn er nog onderdelen voor te krijgen? Ik wil een dergelijke zaag aanschaffen omdat het zagen van wat grotere, zwaardere platen op mijn huidige zaag (festool CMS) een akelige circustruuk wordt, helemaal als er onder verstek gezaagd moet worden. Hieronder een afbeelding van de zaag in kwestie:

kity.JPG

Voor zover mijn informatie strekt, is deze machine nog steeds verkrijgbaar: http://www.kity-maschinen.de/index.p...eissaegen.html
    Met vriendelijke groet, Ronald

Thanks Hunto, ook handig qua prijsindicatie! Heb je zelf ervaring met Kity machinerie?

edit: Ik kom er nu achter dat Kity is overgenomen door Scheppach. De Scheppach Precisa 3 is het vervangende model van de 619.
    Laatst gewijzigd door bhengeveld; 17-04-15 om 23:17.

Graag gedaan Hengeveld. Ik ben nog niet in het bezet van dergelijke stationaire machines. Helaas nog geen goede aanleiding voor gehad .
    Desalniettemin ben ik wel aan het rondneuzen, maar dan toch naar een stapje kleiner omdat je dat makkelijker aan de kant schuift.
    Voor nog wat prijsvergelijk: http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeige...ken/kity/k0c84
    Met vriendelijke groet, Ronald

Misschien niet geheel on-topic, maar ik vroeg mijzelf ook zoiets af.
    Welke merken, types zijn er nog goed onderdelen voor te krijgen.
    Soms zie ik op MP leuke dingen voorbij komen (vooral zaagtafels) maar die zijn minstens 20 jaar oud.
    Waarschijnlijk degelijke kwaliteit, want bijna alles gietijzer, maar als ik zo'n project aaneem om op te knappen,
    is er nog wel wat voor te krijgen??

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten