Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Scheppach TFE-30 als spindel schuurmachine

Nu mijn Scheppach HM2 Combi vlak vandikte bank, Scheppach LBE-16 langgatboor hulpstuk en Scheppach HBS 32 vario lintzaag goed zijn afgesteld ben ik mij aan het verdiepen in het Scheppach TFE-30 frees hulpstuk.

Tijdens het speuren op het internet naar spindle moulders en wood shapers kwam ik op dit filmpje terecht. Vanaf 5:50 wordt de machine omgebouwd naar spindel schuurmachine. https://www.youtube.com/watch?v=LgdX_eQu_Lk

spindelschuurmachine.jpg

Bestaan hier voor de Scheppach TFE-30 hulpstukken voor ? en of zijn de maten van de spindel as universeel zodat ik hier andere merken voor kan gebruiken?
    Laatst gewijzigd door thomdebom; 16-04-15 om 15:00.

Lang geleden heb ik scheppach verkocht. Toch weet ik niet meer wat de inwendige draad is. Als je die maat weet kan je verder zoeken. Festo had vroeger een schijf/ spindel schuurmachine.basis 3 De rollen hiervoor zullen nog wel te koop zijn. Ook zou je bij tendo tools een kans maken. Ik weet dar ze adapters hebben om 8mm freesjes in de as te zetten.
    Laatst gewijzigd door Wim Kluck; 16-04-15 om 15:54.

Asmaat is universeel, 30mm. Scheplach heeft destijds zelf setjes verkocht met een rubberen basis waar vaste schuurrollen overheen geschoven kunnen worden. Wellicht verkopen ze die nog maar ik zou opteren om in de handel verkrijgbare standaard eindeloos schuurpapier rollen te kopen en met een houder te gebruiken.

Even googelen moet je wel zo'n ding met asmaat 30 opleveren.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel de maat en spoed van de inwendige schroefdraad van de as.

Is het verschil in de oplossing van Wim dat de schuurrol of bovenfrees freesjes in de as bevestigd worden. En dat bij Scheppie de schuurrol over de as bevestigd wordt?

Op beide manieren heb ik in ieder geval gezocht en zag dat er onlangs op marktplaats een advertentie online is gezet met denk ik de oude scheppach houder waarover de schuurrollen worden geschoven. Daarbij moet ik zeggen dat er vrij weinig resultaten zijn als je zoekt op schuurhouders/schuurkegels met een asgat van 30mm.

Hij moet over de as, iets bevestigen in de draad kan niet...

De oplossing van Scheppie is uitstekend. Toch heb ik schuurrollen gezien die boven op de as werden vastgeschroefd. Iets van m 14 of m 16 vandaar mijn vraag over de draad.

Veel zijn het er niet, maar deze moet je mee uit de voeten kunnen

http://www.tendotools.com/nl/gereeds...p-freesas.html

Of deze van Scheppach:

http://www.scheppach.com/de/produkte...ash=9f658989ce
    Laatst gewijzigd door Scheppie; 16-04-15 om 21:28.

Forum Rechten