Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Plaatschaar gezocht

Plaatschaar gezocht

IK ben op zoek naar en lichte plaatschaar voor zink,als er iemand eentje kan missen.
    Hoor ik het graag.
    Mvg,
    Rudy
    plaatschaar.jpg

Traditioneel wordt zink op grotere lentes niet geknipt, maar ingekrast en dan gebroken.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Die van dat plaatje is niet echt voor zink volgens mij.
    Zoek anders eens op "slagschaar" http://www.marktplaats.nl/z.html?que...haar&postcode=

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathieu Bekijk Berichten
    Traditioneel wordt zink op grotere lentes niet geknipt, maar ingekrast en dan gebroken.
    Hallo,

Ik heb de schaar nodig om plaatjes te knippen van +-1,5cm breed en +-5cm lang, om glashaken te maken voor de serre(1000st).

Mvg,
    Rudy

Het is meer een kwestie van hoe dik het zink is en dan zou ik toch kiezen voor een hefboomschaar, die komen op marktplaats geregeld voorbij. En die kan je heel gemakkelijk weer verkopen als je het niet meer nodig hebt.

Een tip bij het knippen is verder dat je bij het knippen nooit helemaal door moetbknippen tot het eind van het mes, maar daar voor je materiaal doorschuiven. Zink is niet hard maar wel taai, dus met een handschaar zou ik het niet doen, dat kost je je hand. Je zou het ook bij een dakdekker kunnen laten knippen, ik denk dat je dan goedkoper uit bent dan wanneer je een schaar moet kopen .

Dit lijkt me nogal een klus en inderdaad zeker geen werk voor een handschaar! Wat praktischer: ik heb in de buurt (overschild) een zinkwerkbedrijf zitten dat op zaterdag open is voor mensen die zelf wat willen klussen; misschien is er bij jou in de buurt ook wel zoiets of een stadswerkplaats oid?

Wat ik zou doen is ze laten knippen/zelf knippen bij een loodgieter en bij hbm eens kijken naar de afgebeelde schaar. Prijs is niet veel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Wat ik zou doen is ze laten knippen/zelf knippen bij een loodgieter en bij hbm eens kijken naar de afgebeelde schaar. Prijs is niet veel.
    Net terug v.d. dakdekker
    Materiaal +-45euro
    om te snijden 45euro/u 3u
    om te plooien 45euro +-4u
    prijskaartje 360euro niet mis die prijs!
    Nu zijn we tot een akkoord gekomen ik mag zelf gaan knippen op zijn schaar (gratis)
    Bedankt allemaal !

Mvg,
    Rudy

Inkrassen zou dan inderdaad moeilijk worden met die afmetingen (en zeker die aantallen). Als je gebruik kan maken van een professionele machine zal het behoorlijk wat tijd en frustratie schelen, zeker met 1000 stuks.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Forum Rechten