ervaring alphametal.be

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)
Beste lezers, gisteren negatieve ervaring gehad met genoemde site. Bestelling gedaan en daarna via email en ook telefonisch contact proberen te krijgen over de levertermijn zonder resultaat! Op website genoemde telefoonnummers blijken zelfs buiten gebruik te zijn; voor mij rede bestelling te annulere. Niets betaald maar wel hoop gedoe voor niks.

Weet niet of dit bericht op dit forumdeel thuishoort maar het lijkt me sowieso zinvol om te melden.
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
691
28
Vlaams Brabant (be)
Ik heb er mijn HBM1100 draaibank gekocht, alles is goed afgehandeld. Alleen heb ik de indruk dat na de website bestelling er een aantal manuele acties van hun kant nodig zijn, ik heb ook een aantal dagen moeten wachten op bevestiging.
Ronny
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik heb er mijn HBM1100 draaibank gekocht, alles is goed afgehandeld. Alleen heb ik de indruk dat na de website bestelling er een aantal manuele acties van hun kant nodig zijn, ik heb ook een aantal dagen moeten wachten op bevestiging.
Ronny

Dat is inderdaad zo, althans ook volgens mijn ervaring. Het duurde dan ook dik 2 weken & 3 mails vooraleer ik mijn bestelling (een HBM50 afzuiging, een HBM bandschuurmachientje en wat klein tuig) mocht gaan afhalen.

het is een vrij normale gereedschapswinkel in Lommel (B). Dus het duurt idd iets langer om te antwoorden meestal. Maar dat heeft in principe niets te maken met hun service..

In de gereedschapswinkels waar ik normaal kom is iedereen stevig aan het werk om bij te blijven. Bij Alphametal stonden er 5 klanten te wachten, was er 1 dame de klanten aan het helpen en zat er 6 man in dat "bureauhoekje" rustig te converseren over hun weekendactiviteiten terwijl ze - binnen bij de klanten dus - de ene sigaret na de andere opstaken.
Het afhalen van mijn bestelling die volgens hun klaarstond heeft dan ook zeker 45min geduurd: 25 min om de persoon voor mij te helpen en 20 min om alles wat ik besteld had nog bij elkaar te gaan zoeken.

't is dat de prijzen er zo laag zijn en HBM nederland te ver rijden is...

normaal krijg je vrij snel reactie van hun op vragen .
en heb vrij goede ervaringen ermee . was wel voornamelijk voor hun verhuis .

Zijn ze recentelijk verhuisd dan? Hun zaak zag er zowel vanbinnen als vanbuiten uit alsof ze toch al minstens 10 jaar op dezelfde plek zitten.
 

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)
Inmiddels heb ik wel een reactie (factuur) ontvangen dus mijn eerdere zorg was onterecht. Bij deze webshop moet je dus gewoon een paar dagen geduld hebben (en je dus realiseren dat ze op maandag en dinsdag gesloten zijn); prijzen zijn zeker die moeite waard
Heb de bestelling helaas wel moeten annuleren omdat ik de spullen vandaag nodig heb.
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Vorige week een HBM 12" vlak vandikte bank gaan bestellen, ging heel vlot. De machine zou donderdag middag (24december) binnen komen en dan zouden ze mij bellen en of mailen. Omdat ik om 15 uur nog niets vernomen had zelf maar even gebeld (omdat ik toch op tijd wilde vertrekken aangezien ik zelf een uur moet rijden en ze tot 18uur open zijn) Op dat moment waren ze alles aan het uitpakken maar mijn bestelling nog niet tegen gekomen (stond wel op hun factuur) dus nog maar even afwachten. Uiteindelijk om 16u40 telefoon om te zeggen dat de bestelling kompleet is en afgehaald kan worden. Maar het risco om tijdens de avondspits nog een uur te gaan rijden met een deadline van 1u en 20 minuten wilde ik niet lopen dus dan maar wachten tot 26 december. Kwam ergens wel goed uit want tussen 26 en 31 december houden ze bij Alphametal MEGA stockverkoop.

Gisteren (26 decmeber) dus de machine gaan ophalen, Bij het binnenkomen zag ik een papier hangen MEGA stock verkoop 10% op kassa prijs. Ergens wel teleurgesteld, als ik ergens het woordje MEGA zie verwacht ik wel grotere kortingen. Nuja goed 10% is 10% beters als niets.

Eénmaal aan de beurt aan de kassa zag ik achter de kassa een Triton TRA001 staan. Aangezien er 10% korting op zat die ook maar meegepakt(omdat de makita TR007 tochwat licht is voor in een freestafel. Het was een impuls aankoop en had dus op voorhand ook de prijzen niet bekeken. Maar éénmaal thuisgekomen en de prijzen op internet bekeken te hebben voel ik mij toch wat in het zak gezet. Normaal zou de machine 360 euro kosten met 10% korting nog 324 euro.

De eerste die ik tegen kwam 315 euro, de tweede 275 en de derde zelfs maar 259 euro (allen BTW in) dat is 100 euro verschil tov de normale verkoopprijs van Alphametal. Ik heb er persoonlijk niets op tegen om iets meer te betalen bij de lokale handelaar maar dit verschil is toch heel veel.

In het vervolg toch nog maar ééns goed nadenken of ik daar nog dingen koop.

Maar ja dat soort dingen heb ik de laatste tijd nog meegemaakt, dat ik bepaalde bovenfrezen en cnc frezen van CMT koop en bestel bij een lokale handelaar, 20% korting krijg van de verkoper en uiteindellijk blijkt dat ze eerst overal 20% er bij tellen en dat ze daarop 20% korting geven. En als je ze er nadien over aanspreekt, van kijk op de website van CMT staat die prijs incl BTW, een hier is dat de prijs excl BTW, dan weten ze plots van niets. Gelukkig zitten er hier meerdere verdelers van die freesjes.
 

Bert Jansen

Nieuw lid
24 feb 2016
1
0
Ook ik heb zeker geen goede ervaring met Alphametal. Begin december een kolomboorklem besteld en direct het geld overgemaakt incl. verzendkosten. Na een paar weken nog niets gehoord. Ook de status op hun site was nog steeds niet bijgewerkt: status "wacht op betaling". Telefonisch aangegeven dat dat niet klopte en de dame aan de andere kant beaamde dit, maar ze zou er voor zorgen dat het werd hersteld. Dat niet werd geleverd kwam door de kerstvakantie. Ondanks diverse beloften via de telefoon en via e-mail had ik na twee maanden nog niets, behalve dan dat ik er genoeg van had. Ik kon annuleren zei dezelfde dame, dat was geen probleem. Dat heb ik dan ook maar meteen gedaan, en voor de zekerheid weer telefonisch en met e-mail. Nu, bijna drie maanden na de bestelling heb ik nog niets, geen kolomboorklem en geen retourbetaling. Alleen de melding van de dame dat "ze het de boekhouder heeft doorgegeven en die moet er tijd voor maken". Hoezo tijd voor maken? Wat voor service is dit? Mijn advies: Bestel je spullen ergens anders.
 

swa

Nieuw lid
30 nov 2014
2
0
Ik ook heb slechte ervaring met Alphametal over eenbestelling.
Ik heb hen deze mail verzonden:

Geachte,
Toen ik mijn bestelling bij U deed kreeg ik te horen, als u zorgt dat debetaling maandag morgen op ons kantoor is zullen wij de bestelling woensdag uitvoerenen zal U vrijdag de goederen ontvangen.
Ik ben direct naar de bank geweest die vrijdag, alles gaan in orde brengen, hebhet bewijs van betaling naar U doorgestuurd, U bevestigde dat met een mail entelefonisch.
Vrijdag daarop zoals gemeld in een mail naar U geen goederen ontvangen.
We zijn nu woensdag 23/3 14.32 uur en nog steeds geen mededeling op mijn mailvan trackingnummer.
Hoe lang gaat dit nu nog duren voor ik mijn goederen eindelijk in ontvangst kannemen.
Het is niet de eerste keer dat ik mijn beklag doen aangaande bestelling doenbij Alphametal en het lange wachten voor ik ze ontvang.

Vrijdag kreeg ik men goederen thuis geleverd maar er ontbrak nog iets, nacontact met de firma kreeg ik de mededeling dat ik voor mijn besteldeschuurband nog even moest wachten.
dan kreeg ik deze mail terug:

Geachte
Bedankt voor uw mail.
Uw pakket is hier vertrokken op 26/03 met de HBM 100x915 K150 Schuurband Roodin backorder.
Deze schuurband is eind april weer beschikbaar en zal hierna zo snel mogelijk verstuurdworden.

Eind april voor een schuurband, dit kan tellen.

Al bij al is dit de tweede maal dat ik een bestelling heb gedaan bij Alphametalmet twee maal slechte ervaring.

 

GUIDO1

Nieuw lid
14 jul 2016
1
0
Hallo beste Bert,

Vandaag (14 juli 2016) las ik uw bericht over Alphametal. Gezien ik vrees zowat in het zelfde schuitje te geraken als u (kocht HBM werkplaatskast welke reeds 2 maal beschadigd toekwamen en ze beloven nu mijn geld terug te storten) vroeg ik mij af of u ooit uw terugbetaling heeft ontvangen ? Ik zou het waarderen mocht u mij een antwoord sturen.
Met vriendelijke groeten,
Guido HEYNINCK
's Gravenwezel (Antwerpen)l
 

arnoud1965

Actieve deelnemer
3 nov 2016
46
15
Half April voor 165 euro slijpstenen besteld.
eind april na een mail antwoord gekregen dat de fabrikant niet antwoord en ze daarom geen leverdatum kunnen noemen.
nu inmiddels 11 mei en heb ze maar in gebreke gesteld. Maar ben bang dat er niet geleverd gaat worden of dat ik mijn geld terug krijg.
Antwoorden op mailtjes doen ze ook niet.
Is deze zaak failliet of zo.
Ik bestel er in elk geval nooit meer wat.
 
P

Pel

Guest
@Arnoud, welkom op het forum, je kunt het bedrag toch storneren bij je bank.

Groet Pel.
 

RaymondvW

Actieve deelnemer
4 aug 2016
26
2
Storneren werkt volgens mij alleen bij automatische incasso, niet bij overboekingen die je zelf hebt gedaan.
 

arnoud1965

Actieve deelnemer
3 nov 2016
46
15
en zo reageren ze dan

Geachte,
Bedankt voor uw email.
Waar haalt u toch het gekke idee vandaan dat wij uw bestelling niet kunnen uitleveren ?
Natuurlijk kunnen wij uw bestelling uitleveren, maar het is altijd even wachten op de artikelen, zeker als u artikelen besteld van leveranciers die niet binnen België zitten.
U kan ons in gebreke stellen zoveel u wil, een beetje geduld in het leven zal ook voor u zeker kwaad kunnen. Tip: bestelt u in het vervolg uw spullen bij Bol.com !
Nog een zeer aangename dag verder!
Wendy, www.alphametal.be

Op 11 mei 2017 om 11:37 schreef Zendesk Chat <noreply@zopim.com>:

 

swa

Nieuw lid
30 nov 2014
2
0
Hallo beste Bert,

Vandaag (14 juli 2016) las ik uw bericht over Alphametal. Gezien ik vrees zowat in het zelfde schuitje te geraken als u (kocht HBM werkplaatskast welke reeds 2 maal beschadigd toekwamen en ze beloven nu mijn geld terug te storten) vroeg ik mij af of u ooit uw terugbetaling heeft ontvangen ? Ik zou het waarderen mocht u mij een antwoord sturen.
Met vriendelijke groeten,
Guido HEYNINCK
's Gravenwezel (Antwerpen)l

Sorry dat ik zo laat reageer.
Neen beste vriend heb nooit nog iets gehoord van Alphametal en heb nooit mijn geld terug gezien, daarom aan iedereen NOOIT KOPEN BIJ DIE GANGSTERS
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.