Boek over bouwstijl Franse meubels

Robert B

Nieuw lid
5 mrt 2015
18
0
Noord-Holland
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een boek over bouwstijlen van meubels. Wie kan me helpen?

Ik heb de laatste tijd veel Franse meubels bekeken op internet. Als ik me niet vergis zijn ze allemaal van de provinciale stijl. Misschien zeg ik nu iets erg doms en is er geen provinciale stijl, maar goed. Vooral de meubels van Grange spreken me erg aan.

Ik heb al gezocht op het forum, maar kan niets vinden.

Hoe dan ook, wie kan me tips of titels geven over boeken over deze bouwstijl?
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Hallo Robert B,

De term "bouwstijl van meubels" komt wat vreemd over, "meubelstijlen" is meer gangbaar

Er zijn boeken zat over dit onderwerp. De keuze kun je best zelf maken want het hangt ervan af waar je interesse juist ligt. Virtuoze Franse hofstijl is bijvoorbeeld niet gelijk aan regionale "volksstijl".

Je kunt aan Google vragen of die enkel de boeken wil weergeven en dan probeer je de volgende term "meubelstijlen". Eventueel probeer je er daarna " meubelstijlen antiek".

En ook zeker eens "Furniture" en "furniture style" en "furniture french style" proberen.

En in het Frans " mobilier français". Bij deze laatste ook eens overschakelen naar Google afbeelding terwijl de term behouden blijft. Tussen de foto's van de meubels zie je foto's van boeken staan. Dat werkt natuurlijk ook met de andere reeds aangehaalde zoektermen;

succes ermee

groeten,
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.