Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Kandelaars voor de Abdij

Radius Noord-Holland Noord heeft op 2 en 3 mei haar 2-jaarlijkse expositie in de Abdij van Egmond-Binnen.
    De paters (of in elk geval hun management) zijn in de loop van de tijd behoorlijk wat commercieler geworden en vroegen ons om € 800 huur.
    Aangezien dat een behoorlijke kostenpost zou zijn voor ons (70 leden a € 12,50 contributie) hebben we gezocht naar een creatieve oplossing.
    De Abdij heeft een eigen winkel met o.a. kaarsen uit eigen gieterij en andere devote spullen. Hierin passen natuurlijk ook gedraaide houten kandelaars.
    We zijn dus overeengekomen om voor € 800 handel een x-aantal kandelaars te leveren die zij op hun beurt kunnen verkopen. De geschatte verkoopwaarde van de aangeleverde kandelaars zal dit bedrag waarschijnlijk ruimschoots overschrijden.
    Hieronder een kleine bijdrage van mij. De kandelaar is van eiken in 2 stukken gedraaid en voorzien van 2 lagen "verbeterde houtolie" van De Cokerije (Ron's Bizz).
    IMG_20150413_133219.jpg
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Mooi Pieter, echt een kandelaar voor een Abdij.
    Succes met de expositie

Twee delen - de ring en?

Creatieve oplossing waar iedereen beter van wordt!
    Mooie kandelaar. Zulk model heb ik nog nooit in hout gezien. Enkel in messing of koper.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Leuke klassieke kandelaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Twee delen - de ring en?
    Sorry, eentje vergeten; drie delen dus.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Mooie kandelaar en keurig afgewerkt.
    Het ziet er heel tof uit om zoiets te maken.
    Succes met de expositie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    Sorry, eentje vergeten; drie delen dus.
    Haha, het enige wat ik me nog afvraag (ik kan het in de foto niet zien): zit de kaars direct in het hout, of is er een metalen of glazen inzetstuk gebruikt?
    Een enkel houten kandelaar lijkt me een brandgevaar, namelijk.

De kandelaar is nu nog zonder, maar moet straks nog voorzien worden van een koperen (of messing) inzetstukje.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Forum Rechten