Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 72

Onderwerp: NL-Mikkla

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paulo1997 Bekijk Berichten
    hoe is het inmiddels met de tafel van de multiplex "ringen", lijkt me wel wat om over een tijdje zelf ook te maken
    Ben nog niet verder gegaan met experimenteren met het schuurprobleem, dus nog geen nieuws te melden.
    Heb wat andere projecten tussendoor gedaan, ben een beetje afgestompt/moedeloos geworden van deze tafel.....
    Maar goed, binnenkort maar eens de schouders er onder.
    Vorderingen zal ik uiteraard melden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Je kunt bij de tafel uit multiplex ringen de ringen ook pas frezen met een kopieerfrees op de vorige ring. Dus ruw uitzagen, verlijmen en dan met de kopieerfrees. Om kantelen te voorkomen zou je een hele brede freesvoet kunnen maken, of het geheel op de kop op een freestafel frezen.

jaap
    heb ik ook overwogen maar vanaf gezien omdat je dan niet heel dik plaat kunt gebruiken en dus super veel ringen moet maken.
    en volgens mij loop je na een paar ringen al vast omdat de frees niet diep genoeg kan, of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb nu 35mm dik multiplex B/BB gebruikt wat i.c.m. met de freesmal al een hele kluif was om tot die diepte te frezen.
    Heb zelf gedacht om de ringen ook te laten cnc'en maar ja dan word het eigenlijk een ikea tafel.....en was er geen lol aan leek mij

Tafel is klaar en de binnenkant viel reuze mee.
    Ik heb geleerd dat er soms ook dingen met de hand gedaan kunnen worden.
    Gemerkt dat ik nogal snel naar een machine grijp, toen ik eenmaal een klein schaafje in de hand had was het zo gepiept met perfect resultaat.
    Daar had ik dus weken tijd verknoeit met die gekke rol en andere domme oplossingen, enfin nooit te oud om te ....
    Plaatje bij het praatje!

IMG_8939-02 BW.jpgIMG_8939-01 color.jpg

Andere projecten tussen door :-)

Nieuwe vlonder vloer, massaranduba (of zoiets) hout.

WP_20150805_11_19_51_Raw.jpg

Hele gekke geur komt er van dit hout af, maar wel mooi en prima te bewerken in de tijdelijke werkplaats
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Nieuwe tafel voor vakantiehuis :-)

Ben nu met een houten surfplank bezig.
    Ik ben al wel wat verder dan hier te zien, maar helaas nog geen foto's van

Oja, en een skateboard gemaakt voor de jongste.
    Gemaakt van 7 laagjes 0.8mm vliegtuig triplex d.m.v. vacuüm verlijmd.

Laatste dan, geoefend met het maken van een snijplank, noten en padoek.
    Ik heb liever dat deze eigenlijk alleen als kaasplank gebruikt wordt :-)

Weer een paar mooie projecten erbij Mikkla, mag je trots op zijn. Zeker de tafel van multiplex is schitterend geworden, erg strak ! Wat heb je gebruikt als afwerking ?
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Spuit 11 geeft ook even modder: Geweldige binnenkomer en welkom! Vooral die gefreesde tafel vind ik supergaaf.

Forum Rechten