schuifdeurkast op maat

stefano

Actieve deelnemer
20 jun 2010
54
1
www.keukenenmeubelmakerij.nl
Goedenmiddag,

Afgelopen week een schuifdeurkast geplaatst.

De kast is geheel zelf gemaakt, de gebruikte materialen zijn 18 mm waterbestendig MDF 2 zijdig beplakt met witte Hpl, en Hpl in de kleur Coco.
De kanten zijn afgeplakt met 2mm ABS band met mijn mobiele kantenlijmer.

De kast word gebruikt voor in een verhuur appartement dus moest de ruimte zo goed mogelijk benut worden.
De kast heb ik ter plaatse op de grond in elkaar geschroefd en zo op de plint getild.
per kast zit er 1 of 2 vaste boorden in en de rest is verstelbaar door middel van een rijboring.
Wanden die niet in het zicht komen heb ik geschroefd, de wel in het zicht komende, of waar schroeven niet mogelijk is zijn verbonden met domino's en gelijmd met laklijm.

Voor het schuifdeurbeslag heb ik gekozen voor een boven lopende constructie, dit omdat in mijn ogen de onderlopende constructie eerder zal slijten door het zand en dergelijke wat eronder komt.

Aan de onderkant van de deuren heb ik een 3 mm groef gefreesd waar een 2 mm aluminium hoekprofiel in loopt, die er door de deuren even niets naar voren te halen in geschoven word. Deze is later aan de bodem geschroefd zodat de deuren altijd nog demontabel blijven.

Toen de kast op zijn plek stond heb ik aan de zijkant, en bovenkant een plint pas gezaagd met de holling / bolling van de muur zodat de kast netjes afgewerkt is en het geen stofnest word. althans, een stofnest waar je niet makkelijk bij kan.

Helaas heb ik er niet aan gedacht om foto's te maken van het bouwproces.. :rolleyes:
kast zoutelande.jpgkast zoutelande open.jpg
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Ziet er netjes uit met dat hoekprofiel is een goed idee, ik hoop binnenkort voor op de slaapkamer ook zo,n kast te maken dan komt dat goed vanpas.

gr peter
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.