Steigerhouten tuinset

Bram Hermans

Actieve deelnemer
20 dec 2012
80
0
Hombeek (Mechelen), B.
Hallo allemaal,

Een kennis van me heeft me gevraagd om een steigerhouten tuinset (salonnetje) te maken.
Het zou gaan om twee tweezitten en een driezit + een laag samontafeltje.

Het probleem is dat hij daar kussens wil op leggen. Ik weet niet goed hoe ik daar rekening met moet/kan houden. De verhoudingen en afmetingen moeten zo zijn dat de banken nog goed zitten nadat er kussens zijn opgelegd.

Iemand hier ervaring mee? Tips? Ik hoor het graag.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
De maatvoering hangt denk ik dan helemaal af van het soort kussens en hun maten. Een stevig kussen vraagt dan om een minder hoge bank. Als hij de kussens al heeft zou je hem eens kunnen vragen om te gaan zitten op een stapeltje planken om zo een voor hem comfortabele hoogte te bepalen. Zo ook met eventuele kussens voor de rugsteun.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Wat Civixx zegt. Ik heb heel wat van die banken en stoelen gemaakt en liet de maatvoering altijd afhangen van de (standaard) kussens die de klant wilde kopen. Voor de rugleuning telde ik de dikte van het zitkussen en de lengte van het rugkussen bij elkaar op, dat is dan de lengte van de rugleuning. Komt eigenlijk altijd wel goed uit.

Succes!

Groet, Rob.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.