Craftsman router gescoord

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste forummers, vandaag een Craftsmanrouter gekocht bij de kringloopwinkel in Heereveen.
Geheel werkend en compleet! Ik vind het een waanzinnig mooie machine met een ingebouwd lichtje, maar kom tot de ontdekking dat er een maat frees in gaat die ik niet ken/heb. De schacht opgemeten en is ongeveer 6.5 mm.
Op het freesje staat Craftsman made in usa met de volgende nummers 9-25522 en 3/8.

Wie o wie kan mij vertellen waar ik zulke freesjes kan kopen?

Zag dat je ze kan bestellen in de USA maar dan word het wat prijzig. Is er een Europese leverancier?
Alvast hartelijk dank!!

IMG_3133.jpg

IMG_3134.jpg

Ik ken deze frees allen van YouTube filmpje. Man wat een instel gemak! zeer nauwkeurig en snel en wat een mooie vormgeving.
Deze machine ga ik eerst een onderhoudsbeurtje geven ben helemaal verliefd.

IMG_3135.jpg

groetnis,

Roeland
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Hoi Roeland,
Kun je een foto sturen van het typeplaatje van de motor?
Ik duim voor je dat het een Europese versie is met 50hz motor en 230V...
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
De schacht van de freesjes zullen waarschijnlijk 6.35mm zijn (1/4 inch).
Als je mazzel hebt passen de 6mm frezen er ook in.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Bedankt!!! Jaap en Richard dat ga ik eens op mn gemak bekijken.
@schrijnwerker helaas de 6mm schacht freesjes passen er wel in maar je kunt ze niet vastzetten en ik wil de boel niet forceren. Dus wat 1/4 frezen aanschaffen is een optie een andere optie is de verloopbus met moer vervangen door een 8mm versie zag deze op Ebay voorbij komen (45 dollar).Maar aangezien ik nog nooit iets op Ebay gekocht heb, ben er een beetje huiverig voor, laat ik die optie waarschijnlijk varen.
Hans hier het gevraagde fotootje het is gelukkig een 220/240 uitvoering:eek:

IMG_3137.jpg

Groetnis,

Roeland
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Je zou anders eens moeten zoeken of je er geen 8mm spanner voor kan kopen? Dat is uiteindelijk goedkoper dan een hele set nieuwe frezen. Er is waarschijnlijk een 12,7mm kop voor te kopen, dus misschien is er een 8mm die past.

Die lage frezen met vaste zool zijn hier om de één of andere reden niet populair, maar ik heb zo'n Bosch die je van zool kan wisselen en die vaste zool is voor sommige werkzaamheden veel makkelijker om proper en precies mee te werken omdat de handvatten zo laag zitten. Ik gebruik die nu vast opgesteld voor mijn zwaluwstaartmal.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Mooie vondst. Zou de stekker wel even op een fatsoenlijke manier bevestigen. Ebay is juist heel erg veilig, de koper wordt beschermd dus als het niet aankomt krijg je gewoon je geld terug.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Laatst bewerkt:

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
Je hebt dus geen mazzel.
Als je iets via ebay gaat kopen raad ik je een paypal account aan.
Dan heb je in ieder geval kopersbescherming
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Craftsman used to be good tools, nowadays it is very often called crapsman, with the accent on CRAP, sorry.

If you have a tool made in the USA than you probably have a good one.

Actually Craftsman tools are NOT made by Craftsman, it is a name used by a very large company (Sears) that has tools made for them by other tool makers, like Black & Decker but now a lot of it comes out of China, and is low quality and problematic.

Look here for Sears info, you can then click on tools and you will find that they now also sell other makes than Craftsman.

http://www.sears.com/
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Ebay is over het algemeen zeer betrouwbaar. Ze werken met een feedback systeem waar door koper/verkoper veel waarde aan wordt gehecht.
Marktplaats gebruikt dit niet en de kans op oplichting is daar aanzienlijk groter. En daarnaast is paypal natuurlijk sowieso een goed idee.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Dank jullie voor alle reactie's!!!
@usersnameforgot inmiddels een passende stekker gemonteerd zwart rubber.
Paypal is een van de redenen dat ik nog niets gekocht heb via Ebay een creditcard heb ik niet dus Paypal zou het moeten worden alleen de werking is me niet zo duidelijk zoals ik het begrijp moet je eerst geld storten op je Paypal account om spullen te kunnen kopen lijkt me redelijk omslachtig.
Waarom kan ik niet gewoon met Ideal betalen makkelijk en veilig. Zal het nog een op m'n gemak bekijken.
Leo I think I have a early 70ths machine not made by sears I found on internet simular routers with a Craftsman and Sears sign but with other grips(handgrepen).
The router I have is signed only with craftsman see my photo's I posted earlier I am ver happy with this machine it makes not so much noise as my other routers (Makita, Elu etc)
I googled Craftsman and yes I saw its a big company like Stanley tools but with a old history just like Stanley! the older machines I like (before the 80tsh) And may be it is the same as Stanley the older models were good and the new one's suck!

Groetnis,

Roeland
 

RoTo

Actieve deelnemer
27 dec 2013
102
2
49
Leiden
www.rotobouw.nl
Ideal word alleen in Nederland gebruikt Paypal zo'n beetje over de hele wereld, ik zelf koop nog al eens wat over de grens en doet dat altijd via Paypal al een aantal jaren zonder problemen en het voordeel is dat als er een probleem is je via Paypal je geld terug kan krijgen via Ideal ben je geld kwijt als de tegen partij het niet wil terug storten.
Het storten van 2 keine bedragen van Paypal naar je rekening is om te kijken of het echt jou rekening is je moet de bedragen opgeven aan Paypal voor je rekening echt gebruikt kan worden voor Paypal als alternatief kan je een prepaid creditcard kopen en die gebruiken voor Paypal dan kan je nooit meer geld kwijt raken dan dat je zelf op die kaart zet die overgens wel kan opwaarderen met Ideal.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Paypal is een van de redenen dat ik nog niets gekocht heb via Ebay een creditcard heb ik niet dus Paypal zou het moeten worden alleen de werking is me niet zo duidelijk zoals ik het begrijp moet je eerst geld storten op je Paypal account om spullen te kunnen kopen lijkt me redelijk omslachtig.
Waarom kan ik niet gewoon met Ideal betalen makkelijk en veilig.

Mijn eigen Paypal account is gewoon gekoppeld aan mijn AbnAmro bankrekening.
Een internetaankoop via Paypal word dus uiteindelijk van mijn "normale" bankrekening afgeschreven.

Ik vind het ideaal, tijd dat NL webshops dit ook gaan invoeren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.