Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Craftsman router gescoord

Beste forummers, vandaag een Craftsmanrouter gekocht bij de kringloopwinkel in Heereveen.
    Geheel werkend en compleet! Ik vind het een waanzinnig mooie machine met een ingebouwd lichtje, maar kom tot de ontdekking dat er een maat frees in gaat die ik niet ken/heb. De schacht opgemeten en is ongeveer 6.5 mm.
    Op het freesje staat Craftsman made in usa met de volgende nummers 9-25522 en 3/8.

Wie o wie kan mij vertellen waar ik zulke freesjes kan kopen?

Zag dat je ze kan bestellen in de USA maar dan word het wat prijzig. Is er een Europese leverancier?
    Alvast hartelijk dank!!

IMG_3133.jpg

IMG_3134.jpg

Ik ken deze frees allen van YouTube filmpje. Man wat een instel gemak! zeer nauwkeurig en snel en wat een mooie vormgeving.
    Deze machine ga ik eerst een onderhoudsbeurtje geven ben helemaal verliefd.

IMG_3135.jpg

groetnis,

Roeland

Wat een mooi ding Roeland! Whiteside zijn van de allerbeste freesbits die te koop zijn, het is een USA company maar ook in de UK verkrijgbaar.

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Hoi Roeland,
    Kun je een foto sturen van het typeplaatje van de motor?
    Ik duim voor je dat het een Europese versie is met 50hz motor en 230V...

De schacht van de freesjes zullen waarschijnlijk 6.35mm zijn (1/4 inch).
    Als je mazzel hebt passen de 6mm frezen er ook in.
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

Trend verkoopt zulke freesjes geloof ik
    Van havermout tot sloophout

Bedankt!!! Jaap en Richard dat ga ik eens op mn gemak bekijken.
    @schrijnwerker helaas de 6mm schacht freesjes passen er wel in maar je kunt ze niet vastzetten en ik wil de boel niet forceren. Dus wat 1/4 frezen aanschaffen is een optie een andere optie is de verloopbus met moer vervangen door een 8mm versie zag deze op Ebay voorbij komen (45 dollar).Maar aangezien ik nog nooit iets op Ebay gekocht heb, ben er een beetje huiverig voor, laat ik die optie waarschijnlijk varen.
    Hans hier het gevraagde fotootje het is gelukkig een 220/240 uitvoering

IMG_3137.jpg

Groetnis,

Roeland

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Je zou anders eens moeten zoeken of je er geen 8mm spanner voor kan kopen? Dat is uiteindelijk goedkoper dan een hele set nieuwe frezen. Er is waarschijnlijk een 12,7mm kop voor te kopen, dus misschien is er een 8mm die past.

Die lage frezen met vaste zool zijn hier om de één of andere reden niet populair, maar ik heb zo'n Bosch die je van zool kan wisselen en die vaste zool is voor sommige werkzaamheden veel makkelijker om proper en precies mee te werken omdat de handvatten zo laag zitten. Ik gebruik die nu vast opgesteld voor mijn zwaluwstaartmal.

Mooie vondst. Zou de stekker wel even op een fatsoenlijke manier bevestigen. Ebay is juist heel erg veilig, de koper wordt beschermd dus als het niet aankomt krijg je gewoon je geld terug.

Is het merk Craftsman een bekend merk in de US?

groeten
    Ornament

1/4" frezen kun je ook wel in NL kopen, zie hier http://www.alternate.nl/Bosch/6-Deli...k=5378&lk=8312 6 delig setje voor €35
    Op Ebay is het inderdaad een stuk goedkoper, uit de UK (ebay.co.uk gebruiken dan) is makkelijk als via Ebay USA (ebay.com) http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sa...er+bits&_frs=1

Forumlid WR1944 woont in de USA, hij kan je vast wel meer vertellen over Craftsman.
    Laatst gewijzigd door gasman; 11-04-15 om 02:32.

Forum Rechten