casals js biscuits jointer goed of niet?

Ivivke

Nieuw lid
17 feb 2015
1
0
Hoi iedereen,

kennen sommigen onder jullie het merk casals? Ik kan eventueel aan zulk een toestel geraken om een betaalbare occasie lamellenfrezer te bemachtigen.
Het is misschien enkel onder de professionals gekend want ben een doe het zelver, vandaar mijn vraag ....
http://www.amazon.co.uk/Casals-Js102-240v-Biscuit-Jointer/dp/B0001OZIK2

Ik had ook een eventuele mogelijkheid tot een Makita, maar zelfs occasie vragen ze nog boven de 200 euro daarvoor ... ik wilde oefenen met kastjes op maat te maken ....

Alvast dank voor jullie antwoorden :)

groeten,
Ive
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Bij mij weten in er maar een topper. Het merk lamello. De Walt en makita zijn ook goede machines. Bedenk dat dit een precisie machine is. Zelfs bij jaren intensief gebruik blijft de lamello een topper. Zelf heb ik een plastic skill lamellofrees. Ik gebruik hem minder dan een keer per jaar. Gebruik je hem veel koop dan een goeie. Je kan met een bovenfrees ook de meeste lamello ve er bindingen maken.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb een Casals lamellenfrees gehad. Omdat ik ze niet meer gebruikte heb ik ze onlangs aan mijn neefje die houtbewerking volgt op school gegeven. Die machines werden indertijd door houthandel Modest verkocht. Echt goedkoop was de machine niet. Kwalitatief niet slecht. De machine is stevig gebouwd en vrij stabiel. Waarschijnlijk zullen er betere machines zijn, maar de prijs zal dan ook naargelang zijn. Veel heb ik de machine niet gebruikt en nu ik een Domino heb, kwam hij helemaal niet meer uit de kast.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.