Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Onderwerp: Toffelzaagjes

Toffelzaagjes

Ik ben naarstig op zoek naar ongeharde toffelzaagjes!

Zijn er mensen die er over hebben, weg willen doen?

Re: Toffelzaagjes

Waarom ongehard als ik vragen mag? Dat soort zaagjes gebruik je toch altijd met een verstekbakje en als ze bot zijn gooi je ze gewoon weg toch en loop je naar de bouwmarkt voor een nieuwe voor een paar euro? Of ben ik dan gewoon verkwistend bezig?

Omdat ze al bot zijn als je ze koopt en veel te veel zetting hebben

je wilt ze kunnen slijpen en de zetting kunnen bepalen

Aha! duidelijk zo ver was ik nog niet ingevoerd in dergelijke zaagjes.

helemaal niemand? kom op, de oude rotten op dit forum hebben er vast nog wat liggen, heb ze echt nodig!

Ik heb een kapzaagje van een jaar of 30, maar ik heb ernaar gekeken of het gehard was of niet, ik kon het niet zien.

waarschijnlijk niet als het zo oud was, probeer met een vijltje voorzichtig of hij pakt dan is ie goed!

Wat wil je er voor hebben?

caspar heeft gelijk -er zijn weinig goede zagen voor fijner werk te vinden.maar ze zijn er wel!
    ik gebruik zagjes van ZONA TOOLS (http://www.zonatool.net).zij verkopen zaagjes die op trek werken zoals jap.zagen met een aantaal verschillende vertandingen en bladdiktes.vroeger waren de bladen vervangbaar nu helaas niet meer maar bij een prijs van rond de 5 euro(!!!) is dat niet zo een ramp.
    zij laten een superglad oppervlak achter-ik gebruik ze voorall voor het zagen van zwaluwstaarten en naar het zagen is opruimwerk met een beitel overbodig.

annette
    http://www.fingerprintfurniture.nl

Ik vind het voorstel van seek een goed idee.
    Leer me zagen slijpen.
    Lukt dit niet, dan stuur ik hem zo op.
    Ik gebruik hem toch niet, maar ik kan hem niet weggooien.

Beste Annette,

Ik raad je aan een keer langs te komen, dan laat ik je zien wat er niet al mogenlijk is met een gewoon ordinair toffelzaagje en je zult versteld staan. Je zult nooit meer een wegwerpzaag aanschaffen dat beloof ik je.

toffelzaagjes zijn beter dan jap zagen omdat ze dikker zijn, dikker is beter! Iedereen kijkt me nu raar aan maar het is zo, minder gevoellig voor de warrige nerf van ons gezaagde hout en stabieler in de zaagsneden, dat is wat je wilt.

Je heb bijna geen zetting nodig en soms zelfs geen, als je het blad taps strijkt met een wetsteen krijg je super schone borstlijnen etc...

groet

Forum Rechten