Frame saw zit meteen vast

philipgalle

Nieuw lid
5 apr 2015
6
0
hallo

Ik heb een oude 'frame saw' - benaming in het NL ken ik niet - met tanden om in groen hout te zagen. Van zodra ik een tak wil doorzagen komt het blad meteen vast te zitten in het hout. Weet er toevallig iemand hoe dit komt? Ik span het blad op zo hard als ik kan en voor zover ik kan zien is het blad ook niet gebogen.

Bedankt.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
hallo

Ik heb een oude 'frame saw' - benaming in het NL ken ik niet - met tanden om in groen hout te zagen. Van zodra ik een tak wil doorzagen komt het blad meteen vast te zitten in het hout. Weet er toevallig iemand hoe dit komt? Ik span het blad op zo hard als ik kan en voor zover ik kan zien is het blad ook niet gebogen.

Bedankt.

Oude is denk ik waar het om draait, als de tanden niet meer goed gezet zijn, niet uitsteken als je langs het blad kijkt gaat het gelijk klemmen. Oplossing is tanden opnieuw (naar buiten) zetten...
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ja, ik dacht ook gelijk aan de zetting.
Dat groene hout vult direct de zaagsnede, dus als die niet breed genoeg is loopt ie gelijk vol en vast.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.