Youtube heroes

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Bijtel

Bedankt !!
zou je hem ook als excel beschikbaar kunnen stellen
In het pdf bestand is een kolom iets te klein

groet Menno
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Hij's ook een meester! leuk om naar te kijken, zeer leerzaam en zeer goed uitgelegd! Zijn masterclasses allemaal gezien! aanrader
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Misschien heeft iemand hem er al eens op gezet maar de Japanse hout verbindingen blijven inspirerend, ze zijn zo precies gemaakt dat je niet ziet dat er een verbinding is.

Groet Pel.

https://www.youtube.com/watch?v=Y8vJ11cXLs4

@Pel; ook toevallig dat je deze link plaatst terwijl ik vanmiddag in een van m'n andere posts over Japans houtbewerken deze docu benoem.
Dat gebeurt niet vaak dat twee mensen onafhankelijk van elkaar op dezelfde dag dezelfde video plaatsen.
Ik beschrijf nog speciaal dat kastje met die verborgen lade met weer een paar kistjes erin, geweldig!
Blijft mooi hé deze docu.

Groet Willem
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Inderdaad Willem, het zijn prachtige docu's het is voor mij in de avonduren een aangenaam tijd verdrijf die filmpje bekijken, je steekt er toch een heleboel van op vind ik. Dat we het in verschillende poste over hetzelfde filmpje hebben zal wel onze gezamenlijke interesse voor de Japanse leef, en werkwijze zijn Willem? Het kan ook goed zijn dat Jaap hem er ook eens eerder op gezet heeft, die houd ook van Japanse houtbewerkingen, maar goed dan staat hij er nog eens op voor diegene die hem gemist hebben.

Groet Pel.
 

RayVa

Nieuw lid
26 dec 2012
18
0
Steenbergen NB
Goede middag,

had deze post gemist,

Volg op het moment 3 Nederlandse houtbewerkers op YouTube.
Anton Thomas geurts
dutch horse
maurice blok

Zijn ook de enige die ik ken. Eigenlijk best wel jammer dat er zo weinig NL houtbewerkers op you-tube te vinden zijn, in verhouding tot het aanbod Amerikanen. Maar alles naar verhouding denk ik. Ik zie het mezelf trouwens ook niet doen, ik heb niets met camera's. Er niet achter, en zeker niet ervoor.;)Maar ik hou me altijd aanbevolen als jullie een goede Nederlandse you-tuber kennen, geef ze aub door.

Raymond.
 

dnj757

Nieuw lid
20 sep 2015
13
0
April Wilkerson en Darbin Orvar vind ik heldinnen omdat zij rolmodellen zijn voor meisje en vrouwen om het houtbewerken zelf ter hand te nemen. Beide vrouwen hebben inmiddels hun broodwinning gemaakt van hun (Youtube) hobby.

Tip voor je vrouw of dochter (als je man bent en die hebt:D)


Fons

Ik moet ook zeggen dat ik de 'klussende' vrouwen op YouTube erg inspirerend vind. Mijn eerste filmpje was van Sandra Powell (a.k.a. the Sawdust girl). Op basis van dat filmpje heb ik mijn eerste project gedaan: een ingebouwde boekenkast (zie de tweede link). Inmiddels heb ik de smaak te pakken en is er inmiddels een tweede kast gemaakt en staat er een hele keuken op de planning.

Je hoort/leest niet veel over deze Sandra, maar ze doet niet onder voor April:

https://youtu.be/NHfbcxI_zfI
en
https://youtu.be/gUOfKpwi-EI
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Kennen jullie The English Woodworker al? Hij heeft niet heel veel video's maar als je graag met handgereedschap werkt is het wel interessant.
 

gixxersuperbike

Nieuw lid
20 feb 2017
18
0
Ben geen houtbewerk hero maar meer een 'maker' van van alles. En zo maak ik dan ook weer filmpjes van sommige dingen die maak. Jammer genoeg worden ze nog niet zo veel bekeken. Vandaar hier even het adres van mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC2oihe8X7SO13HY4MjYz-gw

groeten Gerry

Gerry, Gave projecten.
Stiekem vind ik Workshop tour video's altijd heel gaaf en als ik de header van je kanaal zie word ik heel nieuwsgierig :)
 

grrt

Actieve deelnemer
17 feb 2013
72
1
Dank je. Ik heb op het moment een super ruimte voor mijn werkplaats. Maar ben eerlijk gezegd ook op zoek naar iets wat beter passend is qua huurprijs. En waarschijnlijk een stuk kleiner zal zijn dus. Eventueel heb ik ook ruimte voor mensen die een werkplaats willen delen. Is in Noord Scharwoude (NH).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.