Youtube heroes

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Gelukkig is er regelmatig nieuw bloed ondanks dat de youtube markt minder rendabel is dan vijf jaar geleden. De grote voltijds youtube kanalen (500K+ subscribers) hebben de nijging om na een tijd uit te drogen.
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Buiten de reeds vermelde
- the rebel turner maakt vaak hele mooie dingen van speciale stukken hout
- Mike peace
- worththeeffort tips en trics
- RJBwoodturner voornamelijk pennen
- john clothier kunstig draaiwerk
- Peter brown giet alles in epoxy hars om te draaien, laatst nog een pannekoek
- nick zammeti zelfde maar met meer normale dingen als potloden
- alec steele een gekke enthousiaste brit, die smeedwerk maakt.

En nog een pak andere, waaronder 3d printing kanalen. Ik volg er zo'n 270.
 

Wjsalter

Actieve deelnemer
9 jul 2019
76
33
Herselt
Nog een héél goeie is "Pask makes", doet een mengeling van houtbewerking/metaalbewerking, maakt heel veel van zijn eigen gereedschappen en hulpstukken. Ook heel interessante draaiwerkjes en werkjes met houtoverschotjes (scrap wood challenge).

Echte aanrader!
 

Bowls

Nieuw lid
11 jun 2016
14
5
Deze zuid-Duitser maakt technisch erg leuke filmpjes. Heeft zijn hele werkplaats en veel tools en hulpmiddelen zelf gebouwd. Ook als het niet loopt zoals gewenst dan laat hij dit zien.
Veel projecten voor beginners (hij is als you-tuber begonnen) en het hout"bewerken" zich steeds meer eigen gemaakt. Michael Truppe van Lets-Bastel:

https://www.youtube.com/channel/UCtB2wHYHta5J8pxRGiUkzsw
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Ik zie dat deze thread al best oud is, en ik heb niet alle berichten gelezen (kwam hierop uit via de 'activity stream') dus allicht noem ik namen die er al tussen staan, maar ik kan met veel plezier kijken naar 'timmerman koos' die op een heerlijk droge manier 30 minuten lang een tube lijm kan testen en 'klussen met henk' die op zijn zolderkamertje (wat een held: eerst al dat hout twee trappen omhoog dragen, en dan het resultaat ook weer twee trappen naar beneden :D) lekker aan het klussen is, inclusief de 'Steve Ramsey'-aanse foutjes die we allemaal (blijven) maken.

Tip: Extra pleziertje bij het kijken de filmpjes van beide mannen; waar komt het gereedschap vandaan? Dit zijn geen mannen van 'alles festool/mafell/bessey/...' maar veel action, lidl, cranenbroek, etc.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Nog een héél goeie is "Pask makes", doet een mengeling van houtbewerking/metaalbewerking, maakt heel veel van zijn eigen gereedschappen en hulpstukken. Ook heel interessante draaiwerkjes en werkjes met houtoverschotjes (scrap wood challenge).

Echte aanrader!

Gisteren het filmpje zitten kijken waar ie zelf een schaaf maakt, interessant, maar het was toch net wel een beetje teveel improviseren wat mij betreft, het is geen Karl Holtey zullen we maar zeggen. Ben wel van plan om die template te downloaden, want ik vind dat ie dat handvat wel heel mooi heeft gemaakt in Adobe Illustrator.

Deze nog niet voorbij zien komen (maar ook niet alle pagina's doorgespit)
Essential Craftsman
https://www.youtube.com/channel/UCzr30osBdTmuFUS8IfXtXmg/videos

Handige vent, goeie stem. Hij is heel handig met de cirkelzaag, zo'n worm drive skil is wel grappig/ ouderwets om te zien (moet altijd lachen als ze trots vertellen "American Made" denk dan zelf altijd, da's dan te zwaar, te duur, te ouderwets, en door oompa loompa's in elkaar gezet, maar goed, ze noemen het "kwaliteit")

Wood by Wright is vast ook al voorbijgekomen
https://www.youtube.com/channel/UCbMtJOly6TpO5MQQnNwkCHg
 

HenkG

Houdt van hout
24 aug 2013
71
28
Woerden
Ben met veel plezier in dit topic aan het rondsnuffelen. Heb een toevoeging die naar mijn idee wel past. Thomas Johnson Antique Furniture Restauration. Johnson laat in zijn video's volledig zien hoe hij de restauratie van een meubel aanpakt. Ik heb er een aantal bekeken en vind ze de moeite waard... https://www.thomasjohnsonrestoration.com/
 

brambo

Nieuw lid
31 dec 2018
8
0
Dé Henk Rijckaert ja... In een paar van zijn filmpjes zie je al zelfgemaakte decor-stukken en attributen. Ik ga binnenkort ook naar zijn show 'Maker' ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.