Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 86

Onderwerp: Youtube heroes

Youtube heroes

Beste Forumlieden.

Zelf ben ik een groot fan van Steve Ramsey op youtube.
    Dit omdat het waarschijnlijk lekker herkenbaar is als er weer eens een meetfout wordt gemaakt of iets per ongeluk in spiegelbeeld wordt uitgemeten.

Voor het mooie kijk ik graag naar Marc Spagnolo ( The Woodwhisperer ).

Ik vraag me af wat jullie 'heroes' op youtube zijn en waarom.

Zal mij benieuwen

Gr. Kees

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Norm Abrams van "the new yankee workshop" , ik vind zijn manier van werken het meest inspirerend en toepasbaar voor mijn gebruik.
    Anders heb je ook nog Matthias Wandel voor de ingenieuze kant, van hem kreeg ik de inspiratie om plannen en projecten te maken.

Steve Ramsey ken ik van op een ander forum lang voordat hij zulk een ster werd en vond hem nogal geschift, het is leuk maar ik ben nooit fan geweest. Het blijft geknutsel met hier en daar technische fouten, en hij is enerzijds gebonden aan bepaalde merken waarvoor hij dan reclame moet maken, en anderzijds kijkt hij neer op degenen die duur gereedschap gebruiken (oa Festool)

Athanor
    Guest
    April Wilkerson en Darbin Orvar vind ik heldinnen omdat zij rolmodellen zijn voor meisje en vrouwen om het houtbewerken zelf ter hand te nemen. Beide vrouwen hebben inmiddels hun broodwinning gemaakt van hun (Youtube) hobby.

Tip voor je vrouw of dochter (als je man bent en die hebt)

Fons

Laatst gewijzigd door Athanor; 05-04-15 om 12:40. Reden: Video's toegevoegd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor Bekijk Berichten
    April Wilkerson en Darbin Orvar vind ik heldinnen omdat zij rolmodellen zijn voor meisje en vrouwen om het houtbewerken zelf ter hand te nemen.
    Darbin Ken ik niet, maar in April zie ik wel een beetje m'n kleindochter (op termijn) die met opa naar de garage wil om te 'knutselen' zoals zij dat noemt
    Zeer leuk om naar te kijken en 'timmeren' is echt niet alleen voor jongens haha

Matthias Wandel vind ik altijd zeer inspirerend, gaat vooral op in (mechanische) technieken maar is niet zo netjes in afwerken.
    John Heisz is ook leuk om te kijken, heeft altijd wel goeie tips.
    Timmerman Koos is onderhoudend, leuke tips. Niet hoogdravend.
    Frank Howarth is brilliant, filmpjes zijn ook goed gemaakt.
    Paul Sellers is houtbewerker in hart en nieren. Ambachtelijk.
    Jay Bates is gewoon praktisch, en gek van pocket holes.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ik heb niet echt een voorbeeld
    kijk alles wat maar voorbij komt

meest fan van lumberjocks site met als grootste voorbeeld Kiefer http://lumberjocks.com/kiefer/projects en een Deen Mads
    http://lumberjocks.com/mafe/projects

Izzy Swan
    Paul Sellers
    Drunken Woodworker
    Matthias Wandel
    John Heisz
    Timmerman Koos
    The Woodwhisperer

ps wat een ongeloofelijk decadente werkplaats heeft die Frank Howards
    heeft zowat alle machines dubbel

Ik krijg graag naar "Half Inch Shy" op YouTube. Kan leuk vertellen, paar leuke reviews, grappige projecten die die soms zelf maakt...

Heb je het filmpje van Frank al gezien dat ie zijn werkplaats aan het bouwen is...

Ik kijk vaak naar de filmpjes van Ron Paulk, omdat ie net als ikzelf meestal op locatie werkt en daar allerlei spul voor maakt. Mijn eigen werkbank is gebaseerd op zijn
    werkbank.

En naar de filmpjes van de forumleden hier. Meestal zoek ik meer op onderwerp dan op filmpjesmaker, als ik op youtube kijk.

Benchworks schrijft "....manier van werken het meest inspirerend en toepasbaar voor mijn gebruik." En daar heeft hij een goed punt. Ook ik hou van het kijken naar videos waar ik me met de werkwijzen geaffilieerd voel. Maar ook kijk ik, volg ik, youtubers voor hun entertainment of gewoon uit nieuwsgierigheid. Hieronder volgt een deel van mijn lijstje zonder vooropgezette volgorde;

Canadian Woodworks

MNwoodworks

Matthias Wandel

Jim Tolpin

Timothy Wilmots (JA! Zeker vermelding waardig :-)

GuysWoodshop

Brendan Stemp

Niet houtbewerking gerelateerd:

Veritasium

Vsauce
    There, I said it

Forum Rechten