Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

frames tafels en stoelen

Hai, ik zag laatst een onderwerp over meubelmakers die eraan dachten wel even een lasapparaatje te gaan kopen en even een frame in elkaar te lassen, want hoe moeilijk kan het zijn.
    Meubelmakers van nederland waag je er niet aan laat het over aan een vakvrouw.

Groetjes

Re: frames tafels en stoelen

Dag Doortje,

Al vind ik het zonde om een met veel zorg vervaardigd massief houtentafelblad op een ijzeren frame te schroeven, je maakt me wel nieuwsgierig.
    Ben jij die vakvrouw?
    Trouwens kan je lassen, net als houtbewerken, leren.
    En hobbyisten maken soms mooier/beter werk als sommige vakmensen

Kor

Hai, ja ik heb een lasbedrijf en ik maak frames voor tafels en krukken stoelen pilaren enz.
    daarbij maak ik veel gebruik van hout als blad en zittingen.
    Maar een schoenmaker blijft bij zn leest ik dus ook,het houtwerk laat ik meestal door iemand anders maken, of ik wordt gevraagd(meestal) om een frame te maken van staal rvs of aluminium.
    En misschien heb je gelijk dat hobbyisten netter kunnen werken,als je zeeen van tijd hebt voor een opdracht.

Groetjes 8-)

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Je probeert zo reclame voor je zelf te maken?
    Beetje vreemde manier van posting dit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timmertje
    denk toch dat werken met allerlei houtverbindingen moeilijker is , dan het aan elkaar branden van metaal . :mrgreen:

Dat denk je verkeerd

Maar zoals bij alles heb je ook verschillende niveaus van lassen, wat frames aan mekaar bakken voor tafels en stoelen is idd niet zo moeilijk, rvs pijpen lassen voor de petrochemie daarentegen!

Beetje vergelijkbaar tussen een kastje in mekaar knutselen met MDF en schroeven of een klein kunstwerkje afleveren uit hardhout, zwaluwstaartverbindingen, pen gat,... Je snapt wel wat ik bedoel.

Dank je chris, we begrijpen elkaar.
    Nee hoor ik wil geen reclame maken voor mezelf , ik was alleen verbaasd om te lezen dat timmerlui denken dat lassen eenvoudig is. Als je geen smeltbadinzicht hebt dan is "het in elkaar branden" van een frame niet zo eenvoudig als het lijkt, tenminste als je niet wilt dat het instort als je erop gaat zitten.

Groetjes :P

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timmertje
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris_belgium
    Maar zoals bij alles heb je ook verschillende niveaus van lassen, wat frames aan mekaar bakken voor tafels en stoelen is idd niet zo moeilijk,.
    hier hadden we het toch over .
    Ook hierin zit een wereld van verschil. Let maar eens op de lassen en de afwerking daarvan tussen goedkope meubelen (bijv. van de Leenbakker ofzo) of die van een kwaliteitsmeubelen zaak.

Hey chris,

Nou en of ik hier de kwalificaties voor heb en meer.
    Heb 12 jaar in de rvs tankenbouw gewerkt en nog veeeeeeeeeeeeel meer.
    Maar genoeg over mij, dit is tenslotte een houtbewerkersforum.
    Ik vindt het ook echt knap hoe sommige meubels gebouwd worden van hout.
    Piet Hein Eek vind ik fantastisch, heb werk van hem gezien in het Arsenaal.
    Nou dat zou ik wel eens willen zien met wat staal erin verwerkt.

Groet Doortje

Forum Rechten