Dewalt afkort/verstekzaag

Donmike

Nieuw lid
22 mrt 2015
8
0
Hallo, ik ben op zoek naar een mooie afkort/verstekzaag. Nu heb ik verschillende zagen gezien. namelijk Dewalt DW 770, DW 777 en DW 778.
De eerste 2 verschillen niet erg veel, de DW 778 kan iets grotere planken zagen. De prijzen lopen ook nog al uiteen op het internet.

aangezien ik nieuwe ben in dit soort vermaak zou ik graag wat advies willen van de experts hier.
 

harold

Actieve deelnemer
30 jun 2012
127
1
Deventer
Ik heb net sinds 2 weken een Makita LS1018L. Prima ding, groot bereik: 91 x 305 mm. Voordeel is dat ie mijn 10" zaagbladen ondersteund. Nadeel kan zijn de de lange telescoop aan de achterkant, maar ik heb ruimte genoeg in mijn werkplaats, dus dat is geen probleem.

Verder vind ik irritant dat er rond de prijsklasse van 380-420 euro al 3 types Makita zijn: LS0815FL, LS1018L en LS0714... alle drie hebben ze weer wat anders bijzonder. Zo ook met Dewalt...
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Hallo, ik ben op zoek naar een mooie afkort/verstekzaag. Nu heb ik verschillende zagen gezien. namelijk Dewalt DW 770, DW 777 en DW 778.
De eerste 2 verschillen niet erg veel, de DW 778 kan iets grotere planken zagen. De prijzen lopen ook nog al uiteen op het internet.

aangezien ik nieuwe ben in dit soort vermaak zou ik graag wat advies willen van de experts hier.

Heb sinds een paar weken de DWS778, erg fijne zaag en inderdaad geen telescoop naar achteren maar in de machine behuizing, schaduw zaagsnede indicator ook erg prettig.
 

laterodectus

Nieuw lid
14 mrt 2014
20
0
Ik twijfel tussen de dw770 en de dw777. Is de extra klem, stofafzuiging en 300 toeren het extra geld waard? Ik heb geen idee. Is de stofafzuiging van de dw770 echt zo dramatisch? of is die van de dw777 erg goed? Ik moet wel eens balkjes van 66mm zagen. Officieel kan dat niet met deze dewalts. Maar is dat echt zo? Echt lastig. De Milwaukee sb12 is ook mooi, maar weer veel duurder. Een laser klinkt wel aardig, maar mis ik die echt bij de dewalts? Echt lastige eerste wereld problemen waar ik mee zit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.