Hallo nieuw hier

GilVE

Nieuw lid
29 mrt 2015
17
0
Hallo

ik ben Gil uit belgie 27 jaar en wil wat ervaring opdoen om het restaureren van meubels etc te leren en ik hoop hier wat uitleg te vinden als ik vragen heb denk eraan ik ken er niets van :)

nu ik heb reeds 1 vraag weet niet waar deze te zetten het gaat ivm het opmaken van een grote slagersbank deze heb ik laten zandstralen en het is prachtig gebeurd enigszins wat er nog zou moeten gebeuren is de bank behandelen voor de memel. En sommige plaatsen zijn er vele memel gaatjes hoe kan ik deze best verwijderen? Ik dacht aan houtpasta erover en nadien beetje bijschuren?

grtz Gil

ps ik hoop veel te leren !!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Welkom Gilve, het nederlands en vlaams is niet bij alle woorden gelijk. Foto's verduidelijken vaak je vraag. Slagersbank = hakblok ? memel = beestje dat van hout houdt ?
 

GilVE

Nieuw lid
29 mrt 2015
17
0
Over deze slagersbank of hakblok gaat het en de memel is inderdaad het beestje dat van hout houd en kleine gaatjes maakt er gaat nog foto volgen van na het zandstralen


image.jpg
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Hoi Gilve, ik begrijp u volkomen hoor, daar ik ook in België woon en waarschijnlijk bent u ook van Limburg ? Was ik ook maar nu woon ik toch al 10 jaar in West-Vlaanderen maar kom nog elke maand in Limburg. De memel moet ge natuurlijk goed behandelen voor dat ge de gaatjes gaat opstoppen, dit doe je best met een natuurvriendelijk product vanwege dat het toch om een kapblok gaat waar eten op komt.
Als de beestjes allemaal dood zijn mag je inderdaad de gaatjes opstoppen en bijwerken. Succes gr stefan
 

GilVE

Nieuw lid
29 mrt 2015
17
0
Yuu stefke

ik zen van de Kempen van mol dus das ni ver van Limburg heheh ja ik had een product gaan halen voor de behandeling van de memel maar nu je zegt dat natuurproduct moet zijn waar ik natuurlijk niet aan gedacht had ahaha

grtz Gil
 

GilVE

Nieuw lid
29 mrt 2015
17
0
merci allemaal ja veel Nederlanders houden wel van wat Vlaams hehe en transport gheys is niet zover van waar ik woon

grtz Gil
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Hey Gilve, ik zit momenteel in Overpelt, voor vier dagen maar hoor, maar ik kom elke vijf a zes weken in Limburg,
inderdaad is dat niet van van Mol, ik ben daar nog veel geweest, zilvermeer, en in Dessel campinastrand en Gheys ken ik natuurlijk ook, we zijn bijna buren haha, moeten toch eens ne keer afspreken, als je nog vragen hebt stel ze maar daar is het forum voor he, gr stefan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.