Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Hallo nieuw hier

Hallo nieuw hier

Hallo

ik ben Gil uit belgie 27 jaar en wil wat ervaring opdoen om het restaureren van meubels etc te leren en ik hoop hier wat uitleg te vinden als ik vragen heb denk eraan ik ken er niets van

nu ik heb reeds 1 vraag weet niet waar deze te zetten het gaat ivm het opmaken van een grote slagersbank deze heb ik laten zandstralen en het is prachtig gebeurd enigszins wat er nog zou moeten gebeuren is de bank behandelen voor de memel. En sommige plaatsen zijn er vele memel gaatjes hoe kan ik deze best verwijderen? Ik dacht aan houtpasta erover en nadien beetje bijschuren?

grtz Gil

ps ik hoop veel te leren !!

Welkom Gilve, het nederlands en vlaams is niet bij alle woorden gelijk. Foto's verduidelijken vaak je vraag. Slagersbank = hakblok ? memel = beestje dat van hout houdt ?

Hallo Wim

helemaal juist ! Ik zal proberen wat foto s te posten

grtz Gil

Athanor
    Guest
    Welkom op het forum!

Fons

Over deze slagersbank of hakblok gaat het en de memel is inderdaad het beestje dat van hout houd en kleine gaatjes maakt er gaat nog foto volgen van na het zandstralen

image.jpg

Hoi Gilve, ik begrijp u volkomen hoor, daar ik ook in België woon en waarschijnlijk bent u ook van Limburg ? Was ik ook maar nu woon ik toch al 10 jaar in West-Vlaanderen maar kom nog elke maand in Limburg. De memel moet ge natuurlijk goed behandelen voor dat ge de gaatjes gaat opstoppen, dit doe je best met een natuurvriendelijk product vanwege dat het toch om een kapblok gaat waar eten op komt.
    Als de beestjes allemaal dood zijn mag je inderdaad de gaatjes opstoppen en bijwerken. Succes gr stefan

Yuu stefke

ik zen van de Kempen van mol dus das ni ver van Limburg heheh ja ik had een product gaan halen voor de behandeling van de memel maar nu je zegt dat natuurproduct moet zijn waar ik natuurlijk niet aan gedacht had ahaha

grtz Gil

Welkom Gil!
    Wat mij betreft mogen jullie nog best wat door keuvelen in het Vlaams, leuk!
    There, I said it

Zo ist,mooie taal.
    Welkom HGier.
    Vaak in Mol geweest,bij de Gheys.
    Salut Pascal

Forum Rechten