Festool CTL SYS al binnen

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Ik gebruik deze stofzuiger bijna elke dag. Wat ik een nadeel vind is dat de stofzak snel vol loopt. Even op de zak kloppen en de zuigkracht is weer de oude. Toch moet ik er zak vervangen voordat deze vol is. Ik gebruik deze stofzuiger alleen voor schuurwerk.
 

anthony

Actieve deelnemer
16 dec 2013
28
0
Ik heb hem nu een week of 6 en gebruik hem veel en bevalt me super merk dat de midi veel in de garage blijft gebruik hoofdzakelijk de ctl sys in het begin had ik verwacht dat het meer een hebbe dingetje was
Enige nadeel het slangdepot is proppen om alles erin te krijgen sinds er een plug it aan de slang getyrapt zit

Ik had hem eerste instantie niet willen kopen vanwege de kleine stofzak maar was kadotje van mn schoonouders
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Ik gebruik deze stofzuiger bijna elke dag. Wat ik een nadeel vind is dat de stofzak snel vol loopt. Even op de zak kloppen en de zuigkracht is weer de oude. Toch moet ik er zak vervangen voordat deze vol is. Ik gebruik deze stofzuiger alleen voor schuurwerk.

Wim:
Vermoed je dat dit komt door het (fijne) schuurstof, en zou dit minder het geval zijn bij meer algemeen gebruikt (zagen, frezen, schuren, boren, ... )?
Ervaar je hetzelfde fenomeen bij de grotere (festool) stofzuigers, bij langdurig schuurwerk, of enkel bij de CTL-SYS?
Door alles zo klein mogelijk te houden kan het wel eens zijn dat er concessies zijn moeten gebeuren wat betreft de 'vrije doorgang' van het stof in de zak natuurlijk.

Ik heb hem nu een week of 6 en gebruik hem veel en bevalt me super merk dat de midi veel in de garage blijft gebruik hoofdzakelijk de ctl sys in het begin had ik verwacht dat het meer een hebbe dingetje was
Enige nadeel het slangdepot is proppen om alles erin te krijgen sinds er een plug it aan de slang getyrapt zit

Ik had hem eerste instantie niet willen kopen vanwege de kleine stofzak maar was kadotje van mn schoonouders

Anthony:
Dat zie ik nu ook al bij mijn MIDI, slang en snoer torenen er meestal bovenuit wanneer ik er mee rondzeul (omdat ik de tijd niet neem ze er zorgvuldig in te draaien).
De kleine stofzak zie ik niet als een probleem, dat komt er nu eenmaal bij. Voor mijn hobbymatig gebruik kom ik redelijk lang toe met die zakken (neem ik aan).

Nog een vraagje: gebruik jullie de 'wegwerp' zakken, of de 'long-life' zakken?
 

anthony

Actieve deelnemer
16 dec 2013
28
0
Ik heb nog de gewone zakken erin zitten maar als je hem met zagen gebruikt dan is die zo vol vooral met mdf maar dan voelt de zak wel als een baksteen zo vol dat die kan
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Seren ik heb geruime tijd een ctl26 gebruikt en hier geen enkel probleem mee gehad. Behalve dat het lastig is om deze alleen hoog op een steiger te krijgen. Ook met de voorgangers van deze stofzuigers zoals de sr5 sr201 en de sr151 heb ik veel gewerkt. Deze werden echter bij wap gemaakt. Dus niet helemaal te vergelijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.