Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Festool CTL SYS al binnen

Vandaag mijn nieuwe Festool CTL SYS opgehaald!
    Erg mooie stofzuiger voor het kleine (schuur)werk en andere schoonmaak werkzaamheden.
    Bestaat uit 2 systainers: SYS 2 onderop waarboven een SYS 1 als slang/snoer-garage.
    Is los te koppelen waardoor het onderste deel ook als aparte stofzuiger kan dienen.
    De draagband kan dan aan de voor/bovenzijde van de systainer worden bevestigd.
    Ook voorzien van een uitblaasopening à al de oude CT 22/33/44 modellen.
    Heeft ook een in/uitschakelautomaat, maar alleen geen zuigkrachtregeling.
    CTL SYS (3).jpgCTL SYS (7).jpg
    CTL SYS (8).jpgCTL SYS (1).jpg
    CTL SYS (12).jpg

Wat een gaaf ding!
    Hoeveel liter gaat er nu in die stofzak? Die oogt wel heel erg klein.

De stofzak is 3½L, en inderdaad erg klein.
    Er is ook een longlife stofzak verkrijgbaar.
    Ik gebruik de fleece stofzakken meestal 2 à 3 keer door deze open te knippen en aan de onderzijde dicht te binden met een touw en zgn. papierknijpers.

Dat is idd erg klein die zak. Lijkt me wel ideaal voor bijvoorbeeld de schilder ofzo.

Ik heb eerder de stoffen zakken van mijn ctl26 laten voorzien van een ritssluiting, zo kan je ze 3 of 4 keer hergebruiken

Waarom heb je deze aangeschaft? Hij heeft een paar nadelen tegenover een ongeveer even duren Festool CTL Mini, namelijk kleinere Stofzak, minder zuigkracht, geen variabele zuigkracht, geen wielen. Natuurlijk is deze kleiner en lichter. Is dat de reden?

ik ben benieuwd, omdat ik zelf op zoek ben naar een bouwzuiger. Deze is wat boven budget. Ik twijfel tussen een Fesool CT17E en een FLEX VCE 21. Hoewel ik van Festool hou, gaat het waarschijnlijk toch de Flex worden omdat deze (incl toebehoren) €75 goedkoper is.

Gefeliciteerd met deze stofzuiger. Ik moet nog even wachten. Wat ik hoorde was dat elke dealer er 4 geleverd krijgt als eerste zending. Gelukkig was ik de eerste. Mijn reden voor aanschaf is simpel klim in je eentje maar is op een steiger 8 mtr hoog met een ctl 26. Ja ik gebruik hem alleen voor schuur werkzaamheden. Mij werd verteld dat er geen longlife zakken voor deze stofzuiger komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd met deze stofzuiger. Ik moet nog even wachten. Wat ik hoorde was dat elke dealer er 4 geleverd krijgt als eerste zending. Gelukkig was ik de eerste. Mijn reden voor aanschaf is simpel klim in je eentje maar is op een steiger 8 mtr hoog met een ctl 26. Ja ik gebruik hem alleen voor schuur werkzaamheden. Mij werd verteld dat er geen longlife zakken voor deze stofzuiger komen.
    Toolnation heeft longlife zakken

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Een mooi rugzakframepje eraan maken en het is helemaal ideaal voor de ladder/steiger, maar ook bij schuurwerk aan boord.
    Mooi ding. Eens even goed nadenken waarom ik die nodig zou kunnen hebben.

Veel plezier ermee/ervan!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luuknouwen Bekijk Berichten
    Toolnation heeft longlife zakken
    zo te zien heb ik niet de juiste informatie van mijn leverancier gekregen. Toch heb ik twijfels bij professioneel gebruik. Voldoet het dan aan de arbo eisen? Als ik mijn longlife zak in mijn ctl26 wil legen moet ik een stofkap opzetten.
    Zie je stof dan voldoet het niet aan de arbo eisen. Ik kies uit professioneel oogpunt voor de papieren zakken.

Inderdaad wil ik hem onder andere gebruiken voor schuurwerkzaamheden en met name op een ladder en kleine opruim werkzaamheden bij de klant. Lijkt mij ideaal.
    Een eenvoudige rugzak kopen en dan kan de onderste systainer SYS 2 hierin worden geplaatst.
    Dan heb je alleen nog maar een voedignkabel aan de rugzak hangen. Eventueel een korte slang gebruiken en voilá.
    Er is gewoon een longlife zak (500642) te koop, zie afbeelding.

Forum Rechten