Split top slab bench

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Knap werk. Alleen voorzichtig zijn van je tien geboden aan de lintzaag ik ga ook in de fout zo sporadisch, iedereen trouwens wie anders zegt ...
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Het is een CMT frees die ook in een cnc gebruikt kan worden. Ik zal wat foto's bijsluiten met de product nummers etc. De frees heeft vier messen die gedraaid en bij slijtage vervangen kunnen worden. Bij gebruik van deze frees heb je wel een stevige machine nodig zodat je wat heft in handen hebt! Heb je een kleinere freesmachine dan is een kleinere frees veel veiliger maar duurt het vlakken gewoon wat langer. Ik heb een cmt catalogus van 2012 maar daar staat niet de specifieke frees in die ik gebruik. Ook op hun online catalogus heb ik hem niet kunnen vinden maar die zal dan ook wel niet up to date zijn. Alhier kan je cmt (en andere merken) in de speciaalzaak kopen/ bestellen.

Dank, ga er eens naar kijken. Heb een zware frees dus dat gaat wel goed. Lijkt me voor kopshouten snijplanken ook wel wat bijv.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Woodjohn, je hebt gelijk en concentratie is natuurlijk bij vrijwel iedere handeling in de werkplaats geboden.

avos, tja, voor mij is het zo af en toe een hele uitkomst. Het maakt alleen zo'n stoffige rotzooi... Maar wanneer ik een mooi stuk hout heb zou ik het zonde vinden het in 2en of 3en te zagen om het dan vervolgens te vlakken en te vandikken (nieuw woord? :)) om ze dan daarna weer aan elkaar te verlijmen. Natuurlijk is met een nr. 5 6 of 7 dit ook goed te toen maar als de tijd aan werkstuk besteed er toe doet is dit (thans voor mij) een goede werkwijze.

Bosquet, Dank! De muziek komt van http://incompetech.com.

Met een Groet, Maurice
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dit zijn toch heerlijke filmpjes, die kijk ik met plezier uit. Een prachtige bank ook, maar ik had het nog mooier gevonden als spleet precies symmetrisch was geweest. Ik heb iets soortgelijks in de kop, ook van dik hout en ben er nog niet helemaal uit hoe dat te doen. Ik kijk uit naar het volgende filmpje!!

jaap
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Woodjohn, je hebt gelijk en concentratie is natuurlijk bij vrijwel iedere handeling in de werkplaats geboden.

Wat ik er vergeten bij zeggen heb is dat je werkplaats meer als netjes is naar mijn normen, daar kan ik wat van leren. Veiligheid ligt ook in die puntjes en dat vergeet ik dan weer eens, of is dat een gemakkelijke uitvlucht? Waarschijnlijk dat laatste ... ;)
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Normaal ben ik ook symmetrisch ingesteld, maar vind het bij deze strakke bank juist mooi.
Ook ik heb ik weer genoten van dit filmpje en kijk uit naar de volgende.
Mvg:)
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Jaap, over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Plaats wat foto’s ter zijner tijd, ben benieuwd!

Woodjohn, Moet zeggen dat ik ook met enig regelmaat maar met moeite de boel opgeruimd kan houden. Maar al doende leert men (ik dus) en raak ook steeds minder iets kwijt. Tegelijkertijd moet ik bekennen dat ik op dit exact moment eventjes niet weet waar m’n accu boormachine is… en heb overal gezocht!

Spaander, die komt er vast!

MB
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Zowel het werkstuk als de film zijn prima. Ik kijk best veel filmpjes en deze kijk ik met heel veel interesse helemaal uit. Vooral mee doorgaan. Het vervolg zou kunnen zijn om instructiefilms te maken.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Mooie bank zeg, en een leuk filmpje ook.
Veel mensen zeiden al dat je een mooie werkplaats hebt dus dat ga ik niet zeggen.
Mooie werkplaats trouwens.;)

Groet Willem
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.