Split top slab bench

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
mooie tongbreker

Wel knappe bank!!

Tja, had split top slab bench hier graag in correct Nederlands omschreven maar :eek: ik weet alleen niet hoe.. (gespleten top uit één stuk hout bank?)
Ben erg benieuwd naar jullie kritiek! ;) betreffende de video. Ik vind hem zelf aan de lange kant (Bijtel in het achterhoofd :rolleyes: ) Maar wil toch graag een realistische impressie geven hoe ik te werk ben gegaan maar geprobeerd desondanks de registratie zo kort mogelijk te houden.

MB
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
3
Prachtig ontwerp, mooi uitgevoerd, en goed gefilmd! En wat een fijne werkplaats, met alles erop en eraan!

Happy woodworking, Jaap Bri
 

harold

Actieve deelnemer
30 jun 2012
127
1
Deventer
Mooie film, lengte is prima. Mooie technieken met schraper. Welke epoxy gebruik je eigenlijk om die scheuren op te vullen?
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Het hangt af welke boodschap je wilt overbrengen, voor de houtbewerker laat je elke stap zien, als ik er wat kritischer naar kijk zou je de herhalende bewerkingen er uit kunnen halen.

de kracht van je huidige film ligt in het duidelijk maken dat het geen Cnc werk is, dus relatief veel handwerk.

voor verkooppromotie is het aan de lange kant, voor ons houthobbyisten een leuke hoe doe ik het film.

Een net machinepark en de man met inzet en kennis beide nodige componenten voor het product komt goed uit de verf.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Dank Jaap!

Harold, het is Slow setting West system epoxy. (wel aan de binnen zijde/ onderkant van de bank ;-)

edjebel, je hebt helemaal gelijk. Eerlijk gezegd weet ik het nog niet precies. (welke boodschap) Wel inderdaad voor de houtbewerker bedoeld. Zal ik alleen een sfeerimpressie geven of een stap voor stap video maken, het hout me bezig en hangt er een beetje tussen in volgens mij. Ik ben eigenlijk begonnen met filmen omdat ik zelf zo'n youtube houtbewerkings verslaafde ben en toch het meerendeel van mn tijd in de werkplaats doorbreng. Dank voor de kritische reactie!!

Groet, Maurice
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Dat is weer een mooi filmpje! En een prachtige tafel.
Hoe lang heb je over het lijmen gedaan? Want het lijkt nu net alsof het een half uur geduurd heeft, maar dan is de lijm toch al uitgedroogd?

Ga vooral door met filmen, ik vind het geweldig!

Groeten, Raymond
 

avos

Post veel
10 nov 2008
774
116
omg Haarlem
mooie tafel en leuk filmpje. Gaaf om naar te kijken. Kun je wat meer zeggen over de frees die je in de bovenfrees gebruikt bij het vlakken van de delen? Waar is die te verkrijgen?
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Dat is weer een mooi filmpje! En een prachtige tafel.
Hoe lang heb je over het lijmen gedaan? Want het lijkt nu net alsof het een half uur geduurd heeft, maar dan is de lijm toch al uitgedroogd?

Ga vooral door met filmen, ik vind het geweldig!

Groeten, Raymond

Haha, nee joh! Max 10 minuten met de klemmen erop. Wat je niet in de video ziet is dat er per verbinding op beide zijden lijm word aangebracht. Dit doe ik opdat het een kopsekant verbinding is en zuigt daarom meer lijm in. (en de lijm dient natuurlijk alleen maar om het zaakje bijeen te houden, de domino's zorgen voor de versteviging)
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
mooie tafel en leuk filmpje. Gaaf om naar te kijken. Kun je wat meer zeggen over de frees die je in de bovenfrees gebruikt bij het vlakken van de delen? Waar is die te verkrijgen?


Het is een CMT frees die ook in een cnc gebruikt kan worden. Ik zal wat foto's bijsluiten met de product nummers etc. De frees heeft vier messen die gedraaid en bij slijtage vervangen kunnen worden. Bij gebruik van deze frees heb je wel een stevige machine nodig zodat je wat heft in handen hebt! Heb je een kleinere freesmachine dan is een kleinere frees veel veiliger maar duurt het vlakken gewoon wat langer. Ik heb een cmt catalogus van 2012 maar daar staat niet de specifieke frees in die ik gebruik. Ook op hun online catalogus heb ik hem niet kunnen vinden maar die zal dan ook wel niet up to date zijn. Alhier kan je cmt (en andere merken) in de speciaalzaak kopen/ bestellen.

bit.jpg

cutter.jpg

cat.jpg
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Dat is weer een mooi filmpje! En een prachtige tafel.
Hoe lang heb je over het lijmen gedaan? Want het lijkt nu net alsof het een half uur geduurd heeft, maar dan is de lijm toch al uitgedroogd?

Ga vooral door met filmen, ik vind het geweldig!

Groeten, Raymond

mooie tafel en leuk filmpje. Gaaf om naar te kijken. Kun je wat meer zeggen over de frees die je in de bovenfrees gebruikt bij het vlakken van de delen? Waar is die te verkrijgen?


Zie Maurice, je kunt de bank als hem zat bent, altijd nog als tafel (is ook een beetje mijn schuld,sorry) inzetten.:):eek::D (zo mooi is ie)
 
Laatst bewerkt:

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Haha, Dank Marcel, maar ik moet je helaas teleurstellen want het bankie is vandaag door de klant afgehaald ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.