Hier te breed, daar te lang

7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Dag allemaal!

"Hier te breed, daar te lang" is naast een voormalig cafe in Breda ook mijn schuilnaam hier op het forum.
Een ludieke poging om mijn "meesterschap" te verwoorden.

In de afgelopen 35 jaar heb ik opvallend weinig met hout gedaan of überhaupt geklust maar onlangs heb ik een soort nesteldrang ontwikkeld (en sinds 8 dagen trotse vader van een gezonde zoon). De nesteldrang bracht met zich mee dat ik niet echt stil kon zitten en dingen wilde gaan maken.

Onder het motto "goed gereedschap is het halve werk" en "2x meten, 1x zagen" ben ik wat gereedschap gaan aanschaffen waarmee ik dacht een goede start te kunnen maken met het "maken"

Festool CTL Midi, PS 300, DTS400 en een Mafell MT55 verder heb ik buiten een kist van underlayment en een kettingzaag van de reststukjes om het frezen te oefenen nog weinig gemaakt. (ik hou me aanbevolen voor suggesties voor werkstukken EN welke "tools" zeker nog aan het arsenaal toegevoegd moeten worden.

Woonachtig te Prinsenbeek, heb ik de afgelopen 2 maanden in het geniep nagenoeg het hele forum doorgelezen en geregeld ofwel hard mogen lachen om reacties en filmpjes ofwel met open mond in stilte zitten kijken wat voor moois er uit ieders handen komt hier.....

Voorlopig ligt de focus op het kennis vergaren van gereedschappen (schaven bijvoorbeeld...), de juiste adressen vinden voor beslag, hout en/of gereedschap.

Mocht je in de buurt wonen en geen moeite hebben met iemand die je op je vingers kijkt en suffe vragen stelt hoor ik het graag.

Groet!

Gijs
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Welkom en proficiat met de geboorte van je zoon! Een wieg maken is een populaire bezigheid onder de kersverse vaders hier:D of speelgoed voor als hij wat groter is, of een houten hamer:cool:


Fons
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Voor een wieg is het inmiddels wat te laat. Maar hamers, zwaarden, kettingzagen, stokpaarden, kisten, picknick tafels en banken, kunnen altijd.

Bedankt voor de suggestie!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.