Regulier assortiment

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Hallo houtliefhebbers,

Het leek me raadzaam om eens een overzicht te maken van de houtsoorten die regulier leverbaar zijn door Masave. Aangezien ik meerdere leveranciers heb voor bepaalde producten is het lastig om een vaste prijslijst te hanteren. Bepaalde houtsoorten zijn enorm aan het schommelen qua prijs. Je zult in onderstaande lijst bepaalde "normale" houtsoort missen zoals beuken,eiken en dergelijke houtsoorten. Deze houtsoorten kan ik uiteraard wel leveren maar in principe niet meer uit voorraad. Mocht je een bepaalde houtsoort zoeken stuur dan even een pb'tje met je wensen. Ik heb voor vele houtbewerkers een wensenlijst die ik meeneem wanneer ik hout ga kopen. Zo heb ik al de meest uiteenlopende houtsoorten gevonden.

Bubinga

Cedrela (spaans cedar)

Coromandel (makassar ebben)

Ebben

Elzen amerikaans (Red Alder)

Esdoorn (maple) *hard maple
*birds eye maple (vogeloogjesesdoorn)
*flamed maple (gevlamd esdoorn)
*quilted maple (gewolkt esdoorn)
*big leaf maple

Essen, amerikaans (ash ) *regulier essen
*swamp ash (moerasessen)

Kersen, amerikaans (cherry)

Limba (korina)

Linde , amerikaans (basswood)

Mahonie *sipo
*sapeli
*tiama

Movingui

Noten amerikaans (walnut)

Olijfhout

Ovangkol (Amazakoue)

Padoek

Palissander *santos
*indisch (leverbaar in setjes voor de bouw van akoustische gitaren)

Peren gestoomd

Plataan

Purperhart (Amarant)

Robinia (pseudo acacia)

Spruce (voornamelijk leverbaar in bovenbladen voor de bouw van muziekinstrumenten)
(spruce, german,engelmann,lutz)

Tineo

Wenge

Western Red Cedar (voornamelijk leverbaar als bovenbladen voor de bouw van muziekinstrumenten)

Zebrano

Ziricote

Verder nog vele soorten waarvan we enkele losse delen hebben liggen.
**
Fineer : Naast hout verkopen we ook fineer in kleinere afmetingen. Gemiddeld hebben we zeker 10-15 soorten op voorraad. Eiken, noten,kersen,zebrano,esdoorn,essen,purperhart,zwart koto,palissander enz enz
**
Titebond lijmen : Titebond Original en III hebben we standaard op voorraad
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.