Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44

25 dikke eiken te koop.

iemand belang bij 25 dikke zomer eiken?

er werden mij 25 dikke eiken bomen aan geboden doorsnede van 40 cm tot 80 cm en misschien staan ze er wel van een meter doorsnee bij.

bomen staan in de weg en kunnen van af augustus geoogst worden, staan in het oosten van nederland [gem denekamp].

de bomen komen hellaas niet uit een bos maar staan op een boeren erf .

bij evt belangstelling vragen naar jan [ http://www.voshaar-schuttingen.nl ]

jens......

Re: 25 dikke eiken te koop.

Is het de bedoeling dat je ze zelf omzaagt?
    wat is de prijs die je in gedachten hebt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meubelmaker29
    Is het de bedoeling dat je ze zelf omzaagt?
    wat is de prijs die je in gedachten hebt?
    ja je moet ze zelf zagen zo als ook de takken verwijderen of in iedergeval versipperen .
    de wortel kan blijfen zitten ,die ruimt de eigenaar zelf op.

tsja de prijs ? ik weet niet wat zulks waard is , mede omdat je er nog al werk mee hebt.

ik kan ze wel verkopen aan een brandhout handel, maar dat vind ik zonde van die mooie stammen .

wat is zuks waard?

jens......

Het omzagen en de takken versnipperen zie ik geen probleem in.

Kunnen we er geen forumprojectje van maken? Een paar mooie dikke planken zou ik leuk vinden, maar 25 hele eiken? Als ik dan tijd heb zou ik best een weekend mee willen helpen.

Ik schat in (zonder de situatie gezien te hebben) dat 1 man met kettingzaag ongeveer 3a4 bomen op een dag kan omzagen en uitkleden.
    Aan het eind van de rit een snipperaar huren en het overgebleven hout versnipperen.
    Zaagmachine erbij die het in planken kan zagen of de stammen op een vrachtwagen laden en naar een zagerij brengen.
    Ik zie ook nog een mogelijkheid om ze gratis om te laten zagen.

Inderdaad, misschien een forumproject.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

ja dat lijkt me ook wel wat. ik heb niet direct wat aan het eiken maar die een weekendje kettingzagen erg zitten!!!!

Ik heb een keer in mijn leven met een kettingzaag gewerkt. Mijn zus had een lelijke spar achter in de tuin en aangezien ik wat aan bergbeklimmen doe, dachten we dat het een goed idee was als ik naar boven zou klimmen en die boom stukje bij beetje om zou zagen. Alles zonder kleerscheuren gebeurd, maar achteraf bedacht ik me dat dat ongeveer een van de stomste acties in mijn leven is geweest.

Maar een keer onder deskundig toezicht is een heel ander verhaal natuurlijk. En dan de boel in planken zagen, heb ik ook nog niet meegemaakt.

Ik heb helaas geen ruimte meer voor eiken, maar daar valt misschien nog wel wat op te verzinnen. Dagje zagen lijkt mij prima!!! Met een man of 10 is dat dus een dag werk .

Zie mijn pa nog een lang touw met ijzeren haak in de boom hangen zodat hij kon zagen en wij trekken. (en ja, touw was lang genoeg....).

Tja wat is zoiets waard, zagen + glad achterlaten lijkt me redelijk wat heb jezelf in gedachten

Forum Rechten