Nieuwe Bosch REAXX veilige cirkelzaagtafel geannonceerd

A

Athanor

Guest
Fine Woodworking komt met een artikel over de annoncering van een Bosch REAXX cirkelzaagtafel die in de beveiliging springt zodra hij door lichaamsdelen gaat zagen.

Benieuwd wanneer die op de Nederlandse markt komt..... Of is die er misschien al?


Fons


 
Laatst bewerkt:

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Nee hoor, op de Amerikaanse site wordt de machine voor eind dit jaar aangekondigd. Prijs: 1.500 USD.
Overigens is het principe de doorontwikkelde versie van Sawstop.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Volgens mij had hij in de reclame niet eens een schrammetje.

Maar ja die bouwers zijn natuurlijk stoere mannen die van hardrock houden.:eek:
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Geen schade aan het zaagblad en sneller weer door dan bij de sawstop, ziet er wel interessant uit! Prijs is overigens wel fors vind ik.
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Ik las op een andere site een prijs van $99 voor 1x 2 stuks (die je hem ziet omdraaien).

Heb ook ergens gelezen hoeveel keer je dit 'trucje' kunt doen voor die terug moet voor onderhoud. Staat me niet helemaal meer bij, maar volgens mij was het 16x! Als je 16x met je vingers in je zaagtafel hebt gehangen moet je misschien geen zaagtafel hebben alleen :)

Neemt niet weg dat mij dit wel erg aanspreekt, benieuwd wat die in NL gaat kosten...
 

WR1944

Oud hout
De Bosch lijkt een antwoord te gaan worden op het concept van SawStop. Sawstop is met allerlei middelen (lobbyen in Washington en flink met de geldbuidel rammelen) bezig om een wet te laten aannemen om een veilige zaag verplicht te stellen voor de professionele gebruikers. Omdat het concept van SawStop gepatenteerd is en de wet natuurlijk op dit concept is toegesneden denkt SawStop er miljarden aan te kunnen verdienen. En nu komt Bosch met iets vergelijkbaars. Dat wordt een leuk verhaal. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
http://www.sawstop.com/

De praktijk van alledag is dat op de bouwplaatsen als eerste de beveiliging van de zaagbladen wordt gesloopt omdat het in het gebruik alleen maar in de weg zit. De weerstand t.a.v. de wet die SawStop voorstelt stuit dan ook op geweldige weerstand. Nu is een instantie als de Nederlandse ARBO in Amerika wel aanwezig maar ze hebben niet de bevoegdheden als in Nederland. Onder invloed van het bedrijfsleven is het een vrij tandeloze instantie die ook regelmatig gekort wordt op het budget. Bedrijven sluiten liever een verzekering af om de soms idiote hoge schadebedragen te betalen als de tegenpartij over goede advokaten beschikt dan iets aan veiligheid te doen. Het Wilde Westen zit niet alleen in het westen. ;)

Bosch zal een harde dobber hebben om een poot aan de grond te krijgen. SawStop zal geen middel schuwen om de concurrentie buiten de deur te houden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.