Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Inkoopactie: tafelzaag

Dag allen,

Ik zit al even in mijn hoofd om een amerikaanse zaagtafel aan te schaffen zoals er wsl nog enkelen hebben gedaan.
    Echter wil ik dit in weze ook zien te realiseren.

Machines zoals een:

-Delta Unisaw met de zogenaamde "one piece trunnion" en de ergonomische bediening. http://www.deltamachinery.com/products/table-saws

-Powermatic tafelzagen, de vaste waarde onder de tafels met hun onveranderd en betrouwbaar design over de jaren heen.
    http://www.powermatic.com/us/en/c/ta...00/?reset=true

-Sawstop tafelzagen, één van de laatste nieuwkomers met het mooie veiligheidssysteem en niet te vergeten dat het aggregaat een mastodont is. http://www.sawstop.com/

-etc...

Daarom dacht ik aan een gezamelijke aankoop met een aantal "liefhebbers" om zo de kosten voor aankoop/transport en douane wat de drukken.

Vooraleer ik hier mee zou doorgaan zou ik graag wat reacties krijgen wie er interesse zou hebben en misschien iemand kent die dit al eerder heeft gedaan?

Ook ga ik op zoek gaan naar oa:

-Welke merken/modellen zijn er interresant: deze ga ik (als dit hopelijk doorgaat) in weze over de plas bekijken, foto's nemen en documenteren naar deze site toe.
    -Wat zouden we nodig hebben om deze hier in Europa op het net aan te sluiten.
    -Wat zijn de totale kosten om deze hier te krijgen per stuk als we deze in "bulk" kunnen aanschaffen.

Misschien een wat hoog gegrepen kans maar wie niet waagt...

Ik wil alvast wel zeggen dat het initiatief hartstikke goed is.

Wel even een paar opmerkingen/vragen. Ik heb de sites even vluchtig bekeken en wat mij opviel is dat ik bij een paar machines zag dat er sprake was over een "prewired voltage 115" (komt toch ook meteen het 50-60 hertz probleem om de hoek kijken, of niet?). Enig idee of dat een probleem is met betrekking tot de levensduur. Verder vraag ik me af naar wat voor een soort machines je kijkt.

Ik kan me voorstellen dat je korting kunt krijgen als je meerdere machines afneemt. Op de douane"kosten" kun je een korting wel vergeten, behalve de relatie tot de aanschafprijs. Dat zijn geen "kosten" maar is gewoon belasting die gefundeerd is op de aard van het product en de aanschafprijs. Dus alleen minder douane"kosten" als je een korting op de aanschafprijs weet te bedingen. Met betrekking tot de vervoerskosten is het toch zo de vracht gerelateerd is aan gewicht en ruimte. Dus een korting op vervoer is, denk ik, moeilijk. Maar ja, een simpel belletje naar één van de globale vervoersbedrijven is zo gemaakt.

Al met al blijf ik graag op de hoogte. Als je wilt dat een ander ook wat werk op zich neemt, kun je dat altijd even aangeven.

groeten,
    Peter Kruse.
    Laatst gewijzigd door peter kruse; 21-03-15 om 17:12. Reden: foute zinsbouw

Forum Rechten