Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Gezamelijke aanschaf tafelzaag

Dag allen,

Ik zit al even in mijn hoofd om een amerikaanse zaagtafel aan te schaffen zoals er wsl nog enkelen hebben gedaan.
    Echter wil ik dit in weze ook zien te realiseren.

Machines zoals een:

-Delta Unisaw met de zogenaamde "one piece trunnion" en de ergonomische bediening. http://www.deltamachinery.com/products/table-saws

-Powermatic tafelzagen, de vaste waarde onder de tafels met hun onveranderd en betrouwbaar design over de jaren heen.
    http://www.powermatic.com/us/en/c/ta...00/?reset=true

-Sawstop tafelzagen, één van de laatste nieuwkomers met het mooie veiligheidssysteem en niet te vergeten dat het aggregaat een mastodont is. http://www.sawstop.com/

-etc...

Daarom dacht ik aan een gezamelijke aankoop met een aantal "liefhebbers" om zo de kosten voor aankoop/transport en douane wat de drukken.

Vooraleer ik hier mee zou doorgaan zou ik graag wat reacties krijgen wie er interesse zou hebben en misschien iemand kent die dit al eerder heeft gedaan?

Ook ga ik op zoek gaan naar oa:

-Welke merken/modellen zijn er interresant: deze ga ik (als dit hopelijk doorgaat) in weze over de plas bekijken, foto's nemen en documenteren naar deze site toe.
    -Wat zouden we nodig hebben om deze hier in Europa op het net aan te sluiten.
    -Wat zijn de totale kosten om deze hier te krijgen per stuk als we deze in "bulk" kunnen aanschaffen.

Misschien een wat hoog gegrepen kans maar wie niet waagt...

Je hebt een nieuwe elektromotor, kabels ,een metrische snaarpoeli en een motorbeveiligingsschakelaar nodig. En een betere dollar euro koers dan op dit moment. Misschien in engeland kijken voor een startrite of wadkin.

Als je over nieuwe machines praat, met de huidige koers van de dollar, doe de dollarprijs maal 3, dat is wat je in euros kwijt bent na transport, transport verzekering, douane, en belastingen.

Volgens mij heb je geen nieuwe motor nodig hoor, alle 3 de genoemde merken bieden ook een 230V configuratie aan.

Verzenden vanuit Amerika is niet heel extreem duur, dwz als je het met bulk doet en met de boot. parcelinternational heeft regelmatig aanbiedingen en er zijn zeker goedkopere alternatieven te vinden.
    Maar het inklaren gaat je daarna wel geld kosten. En daarnaast zijn er natuurlijk de invoerrechten.

Maar het grootste pijnpunt is inderdaad de koers van de dollar, had het een jaar eerder gedaan (€1/$1,4)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Je hebt een nieuwe elektromotor, kabels ,een metrische snaarpoeli en een motorbeveiligingsschakelaar nodig. En een betere dollar euro koers dan op dit moment. Misschien in engeland kijken voor een startrite of wadkin.
    Kan je evengoed oplossen met een transfo en frequentie omvormer op sommige stopcontacten in de werkplaats (ben van plan meerdere machines aan te schaffen indien dit mee gaat vallen)
    Metrische riemoverbrenging hoeft zelfs niet als je de motor vervangt, deze is vrij goedkoop te laten draaien op maat.

Qua dollarkoers is het idd afwachten daarmee dat ik nu al een startschot aankondig voor rond het einde van dit jaar alles rond te krijgen.
    Prijs per stuk zakt idd als je in bulk koopt, des te meer zielen des te meer vreugde.

Kan misschien ook van particulier af verzenden over de plas naar particulier (kan je ook wat prijs bepalen waar je invoerkosten op betaald).
    Garantie kunnen ze niet geven maar dat geeft dus ook mogelijkheid wat van de prijs extra af te doen.
    Indien leverancier zelf kan verschepen kan ik proberen het DDP te laten verzenden, werkt meestal wel snel bij grotere bedrijven .

Is airfraight niet beterkoop en sneller, als je geluk hebt ook nog geen douane?

Vaak zijn USA machines ook te koop in de UK, dat scheelt heel veel op Douane en transport kosten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizzly Bekijk Berichten
    Vaak zijn USA machines ook te koop in de UK, dat scheelt heel veel op Douane en transport kosten.
    Ja, dat klopt maar niet de pond die staat nu op 1,39 euro.
    Mvg
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Heb je al eens gekeken naar Harvey? Te verkrijgen bij vdh machines in Utrecht.
    Volgens mij worden de meeste van de bovenstaande machines in China gemaakt. Waarschijnlijk zijn er wel enkele forumleden die er een hebben.

Voor powermatic kun je ook naar de jet machines kijken, zit niet veel verschil tussen.

zelf import is momenteel niet zo gunstig effe 2 jaar wachten

dat in de US fora de euro zaagtafels het meest gewaardeerd worden kan je eenvoudig nalezen, ben je niet ietwat beïnvloed door Engelstalig media geweld?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door velpenox Bekijk Berichten

Is airfraight niet beterkoop en sneller, als je geluk hebt ook nog geen douane?
    Tegenwoordig niet meer hoor Ik importeer wekelijks uit de VS, zeker met luchtpost gaat het altijd langs de douane. Wellicht heb je meer geluk als je een bevriende handler hebt in de haven, maar ook dat vraag ik me af.

Forum Rechten