Welk hout stelt dit voor?

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Okee, een beetje rare vraag want het gaat hier om een jaren 70 plakplastic als je het mij vraagt... Maar welke houtsoort wordt hier nagebootst?
 

Bijlagen

  • r.jpg
    r.jpg
    63 KB · Weergaven: 212

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Volgens mij zou dat palissander moeten voorstellen.
 
Laatst bewerkt:

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Dank voor je snelle reactie! Palissander dus, en is dat goed gelukt? :p Ik zie dat er meerdere soorten zijn, kun je ook zien uit welke streek deze "afkomstig" is? Ik kan je wel verklappen dat dit plakplastic uit Japan komt...
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Als het idd Palissander is, Rio dan, dat komt volgens mij uit Amerika maar ik vermoed dat er soorten uit andere landen zullen komen. Wacht even op de houtwormen die meer onderlegd zijn dan ik in hout herkomsten want daar weet ik wel iets van, maar er zit meer talent op dit forum voor die zaken.

Sukses
 

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Bedankt voor jullie antwoorden! De afbeelding op hout-fineer.nl ziet er inderdaad vrijwel hetzelfde uit!
Na het doorspitten van vele "Welk hout is dit?" topics lijkt coromandel de enige serieuze tegenkandidaat te zijn... Onderstaand plaatje lijkt er tenminste best veel op... Maar hoe zie je nou het verschil?

IMG_9560-468x468.jpg
 

DKM70

Nieuw lid
20 jan 2013
22
0

Bij jouw afbeelding, doet mij eerder denken aan noten.

Coromandel wordt ook wel "
Macassar Ebony" genoemd
verschilt nogal
T149-3 Coromandel 32-33x90,5cm 17,50euro.jpgF362-1 Makassar Ebben 11x234cm.jpg
 

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Bedoel je bij die afbeelding met die vis? Dat heb ik van internet geplukt, en dat zou coromandel moeten zijn volgens het bijschrift. Maar lijkt inderdaad helemaal niet op wat jij post...
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Bedoel je bij die afbeelding met die vis? Dat heb ik van internet geplukt, en dat zou coromandel moeten zijn volgens het bijschrift. Maar lijkt inderdaad helemaal niet op wat jij post...

De inleg welke ze ook aangeven zal wel van coromandel zijn maar het hoofdbestanddeel is kersen en wat jij wil zeggen is volgens mij noten.
 

DKM70

Nieuw lid
20 jan 2013
22
0
kersen? dat zou ik niet zeggen, die kleuring kan ik negeren maar niet die groeven dat zie ik niet bij kersen..

A100-3 Aanbieding Kersen 81x15,5cm 39x14,5cm 70x18cm.jpgF354-2 Kersen 192x19,5-22,5cm.jpgF114-1 Kersen 240x30cm 15euro.jpg
 
Laatst bewerkt:

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
kersen? dat zou ik niet zeggen, die kleuring kan ik negeren maar niet die groeven dat zie ik niet bij kersen niet..

En nu bedoel ik de binnenkant van het bakje, wat jij bedoeld met bovenkant en ook buitenkant is noten volgens mij ook. ;)
 

DKM70

Nieuw lid
20 jan 2013
22
0
Santos Palisander kan aardig op Rio Palisander lijken.
In deze tekening kan ik het in ieder geval niet vaststellen.
 

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Enigszins verwarrend, maar jullie denken dus niet dat in mijn eerste plaatje (begin van het topic) coromandel wordt nagebootst.
Veel dank, nu nog het juiste plakplastic/folie vinden. Ik krijg de indruk dat de Nederlandse leveranciers alle donkere houtimitaties mahonie noemen. ;)

3M geeft zelfs alleen maar nummers: Di-Noc Fine Wood en Di-Noc Wood Grain (ik weet niet wat het verschil is tussen deze collecties).
 
Laatst bewerkt:

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Nee, absoluut geen coromandel.. Het kan heel soms die kleur hebben, maar dat is dan een beetje in het grote geheel.. Coromanndel is vrij wild getekend met zwart en beige bruin, wat door de tijd heen iets roder wordt, maar de tekening zou het al weg moeten geven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.