Wat voor soort hout? Palissander?

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een partij hout gekocht waaronder de soort die hieronder op de foto staat. De verkoper beweerde dat het een palissander soort was maar welke??? Het heeft ook wat weg van bubinga maar ik denk toch niet dat dat het is. De foto's komen redelijk overeen met de werkelijkheid behalve dat het contrast in werkelijkheid wat meer is. Het hout is geschaafd en verder niet geschuurd of wat dan ook. Ik heb er 30 en ze zijn eventueel ook te koop. Als iemand een idee heeft welk hout het is hoor ik het graag.

Groeten,

Lars

SAM_3127.jpgSAM_3129.jpgSAM_3130.jpgSAM_3131.jpgSAM_3132.jpg
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Dat is inderdaad wel plausibel, ik kijk nu naar een afbeelding van indisch fineer wat er toch wel verdacht veel op lijkt. Andere ideeen zijn nog steeds welkom!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Lijkt idd erg op Indisch.. Als de licht paarse kleur op de foto's ook in het echt is, blijft er weinig anders over.. Ik heb me wel eens laten vertellen dat hoe paarser, hoe beter de kwaliteit..

Het lijken me overigens gitaartoetsen.. Wat zijn de afmetingen?
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Bedankt voor de reactie, het hout doet wel wat paars aan met name de wat donkere strepen. De afmetingen zijn ongeveer 275x50x5mm het vreemde is dat de plankjes aan 1 kant schuin lopen en dat de breedte daar 40mm is ipv 50.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Oke helaas, vind het zelf ook jammer dat ze zo klein helemaal dat ze dan ook nog taps toe lopen :(
 

DKM70

Nieuw lid
20 jan 2013
22
0
Eerste foto lijkt op amerikaans noten.
Daarna met paarse gloed. Ik ga mee Indisch palisander..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.