It's me :-)

JanRB

Nieuw lid
27 dec 2014
8
1
hallo allemaal,

tijdje dit forum gevolg en het wordt tijd om even wat van me te laten horen :)

Mijn naam is Jan en hou me graag bezig met Engineering, hout is daarbij best wel favoriet.
In het dagelijks werk ben ik bezig met elektronica voor automobielen en ook dat is super leuk om te doen.

Ik ga graag uitdagingen in het onmogelijke aan, zeg me dat het niet kan en ik blijf zoeken tot ik het tegendeel gevonden/ontdekt/gemaakt heb :)
Pak projecten aan die soms alledaags zijn (keuken/tuinhuis/hekwerk) maar ook die topics die anders en (ver)nieuw(end) zijn, altans voor mij :cool:

Super om hier ideeën op te doen, volg aandachtig gereedschap en machine topics, erg leerzaam.
ik hoop dan ook dat ik iets terug kan doen en mijn bijdrage in dit forum kan leveren en misschien iemand verder kan helpen,

Tot schrijfs, Jan
 

Bijlagen

  • IMG_0172.jpg
    IMG_0172.jpg
    75,1 KB · Weergaven: 138
  • IMG_0187.jpg
    IMG_0187.jpg
    71,5 KB · Weergaven: 141
  • IMG_0199.jpg
    IMG_0199.jpg
    81,1 KB · Weergaven: 140
  • IMG_0220.jpg
    IMG_0220.jpg
    84,8 KB · Weergaven: 141
  • IMG_0241.jpg
    IMG_0241.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 139
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum! We kijken uit naar je bijdragen, die mooie keuken is al een goede start!

Fons
 
Laatst bewerkt:

JanRB

Nieuw lid
27 dec 2014
8
1
Hi Ronald,

jazekers,

dit is onze keuken sinds een jaar of 12, toen we deze kochten was het ideaalbeeld een onderhoudsvrije keuken, strakke deuren met een folie laag er over...nooit maar dan ook nooit doen !
De betreffende folie begon na 5-6 jaar hier en daar los te laten, na 10 jaar was er geen houden meer aan, wat een pruts materiaal.
Maar ok, na een 10-12 jaar verandert je smaak en wil je ook wel eens iets anders wat betreft uitstraling, de apparatuur is nog steeds perfect maar de deurtjes en sierpanelen...weg ermee.
Maar ja wat dan, nieuwe deurtjes kopen ? laten spuiten ? het loopt allemaal flink in de papieren (liep op tot 2600,- ???) en...we konden niet vinden wat naar onze smaak was.

Zelf maken :) ok, hoe...zaagtafel = check, bovenfrees = check, schanier gat boor = check, duimstok = check, materiaal ? hmm eiken en dan whitewash => op zoek naar eiken.
Mooi plaatmateriaal gevonden, veel rekenen => 14 platen van 250 lang, 60 breed, op het dak en in de auto, op naar huis en...zagen lijmen drogen boren uitborstelen en ...whitewash 2x

heb er denk ik 3x weekend over gedaan, heeft ons 700,- euro aan hout gekost, smaakt naar meer :)

Vroeg of laat doe ik dit nog een keer (we willen nog een keer bouwen) en dan van scrap een nieuwe keuken maken, kasten van watervast multiplex en deuren/panelen mooi in gefreesd, erg leuk om te doen !

Vriendelijke groet, Jan
 

JanRB

Nieuw lid
27 dec 2014
8
1
Dank voor de welkom Ronald en Fons, kijk er naar uit wat meer tijd in deze erg mooie hobby te steken :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.