Zaag slijp workshop

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Na aanleidng van viewtopic.php?f=3&t=1427&p=10987#p10987

Seek zei:
Ja die site van vintage saws heb ik al een paar keer doorgenomen. Ik heb een paar oude zagen waarvan de tanden echt nergens meer op lijken, dus materiaal om te oefenen genoeg. Nu alleen nog moed en tijd...

Hier hetzelfde, zou mooi zijn als er eens een workshop zagen slijpen ergens in Nederland of Belgie gegeven zou worden.
Ik heb al verschillende houtbewerkings-cursussen aangeschreven of ze van plan zijn om een zaagslijp cursus te geven, maar er schijnt te weinig interesse voor te zijn.

Misschien is het een idee om via dit forum een aantal mensen bijeen te brengen die dit graag wil leren en dan een kijken of we ergens terecht kunnen?


Plaats hier onderwerpen die je graag behandeld ziet worden en wie dit ons eventueel kan leren (uiteraard tegen een gepaste vergoeding)

Groeten
Con
 

kodama

Actieve deelnemer
Ik ben bereid een workshop te geven over het scherpen van een zaag. Alsook kan ik een workshop geven over het handpatig slijpen van beitels en schaven.

Vermits ik momenteel in California ben tot het einde van dit jaar kan ik dit niet in de nabije toekomst organiseren. Ten vroegste December 2010. Ook beschik ik niet over een atelier in Belgie of Nederland. Als er iemand is die zijn werkruimte ter beshikking kan stellen voor het organiseren van een dergelijke workshop zou ik graag plannen beginnen maken.

Ik heb nog een hele hoop andere onderwerpen in gedachten maar zou graag eerst horen over de intresses van de forumleden.

Mathieu
 

meblisto

Actieve deelnemer
5 mrt 2010
31
0
California klinkt helemaal niet verkeerd! ;)
Wat kost een retourtje tegenwoordig? En zouden we nog groepskorting krijgen?

Ontopic: Ik ben ook geïnteresseerd.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Interesse heb ik wel. Maar december is wel ver weg. Dat kan ik nu nog niet plannen.
 

kodama

Actieve deelnemer
In augustus zal ik wel in Nederland en Belgie zijn, echter geen tijd hebben voor een workshop.
Als er kandidaten zijn die een werkruimte ter beschikking kunnen stellen voor het einde van het jaar, dan zou ik al wel regelingen kunnen maken en het nodige kunnen voorbereiden.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik ben zeer geintereseerd. Ik ben bang dat mijn werkplaats niet zo geschikt is. Het is erg klein en staat behoorlijk vol. Bovendien is het een onverwarmde betonplaten schuur dus niet zo prettig in de wintermaanden.
Maar als er geen geschikte plaats gevonden kan worden kan ik proberen om mijn vriendin over te halen om de woon kamer te gebruiken...
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Wel, als je me kunt leren zagen slijpen, mag je mijn oude Bahco toffelzaagje hebben :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.