Spouwmes Bosch PTS 10

WhatsInAName

Actieve deelnemer
6 dec 2014
28
16
Groningen
Bij de Bosch PTS 10 zit de beschermkap aan het spouwmes gemonteerd. Wanneer je de beschermkap demonteert, steekt het spouwmes boven het blad uit en is het dus niet mogelijk om een zaagsnede te maken die niet helemaal door het hout heen gaat. Dit wil ik echter wel kunnen doen, dus rest mij (op dit moment) niets anders dan het spouwmes in z'n geheel te demonteren. Hier ben ik niet zo blij mee; liever koop ik een extra spouwmes wat niet boven het blad uitkomt. Echter, dit spouwmes is waarschijnlijk merk en type gebonden omdat de bout en uitlijngaten precies op de juiste plek moeten zitten.

Weet iemand waar ik een spouwmes voor de Bosch PTS 10 kan krijgen? Google levert vooralsnog weinig op...
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Ik vermoed bij bijna elke officiële bosch dealer, deze onderdelen (nummers) staan vaak op tekeningen bij het instructie boekje.
 

erdevee

Actieve deelnemer
27 dec 2012
92
0
Haarlem
Weet iemand waar ik een spouwmes voor de Bosch PTS 10 kan krijgen?

Bij mij. Dan moet ik echter wel een naam en adres hebben om maandag dat doosje waar ik het in ga doen heen te sturen.

Wil je die groene beschermkap er ook bij hebben? Dan neem ik een groter doosje.

/ Rob
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Erdevee,
Ik zit met het zelfde probleem heb een Makita flipoverzaag LF 1000 heb je hier ook een reserve spouwmes voor.

Simon
 

erdevee

Actieve deelnemer
27 dec 2012
92
0
Haarlem
Heb je er toevallig meerdere van?

Nee, maar de topic starter heeft kennelijk geen interesse. Als jij mij in een PB je naam en adres stuurt, doe ik spouwmes en beschermkap in een doos.

@simon: sorry, nee. Ik heb toevalig ook een PTS10 en gebruik dat spouwmes niet en met die kap erop zie ik geen moer.
 

Ernie

Actieve deelnemer
8 feb 2010
125
2
Wassenberg ( D )
Misschien zie ik het probleem te simpel, maar je kunt toch ook 2 nieuwe gaten boren in je spouwmes zodat hij lager gemonteerd kan worden. Of als je de kap niet gebruikt het mes aan de bovenzijde inkorten!
Let op, dat als je voor boren kiest dat de gaten op dezelfde maat van de rand komen te zitten en controleren of er aan de onderzijde van het spouwmes ruimte is om te zakken.

Groeten, Ernie
 

WhatsInAName

Actieve deelnemer
6 dec 2014
28
16
Groningen
Nee, dat gaat niet lukken, want er zit voor de montage van de beschermkap een dwarspen door het spouwmes. Als ik het spouwmes met nieuwe gaten lager plaats, moet ik ook deze dwarspen eraf halen en kan ik mijn beschermkap dus niet meer gebruiken. Dat zou ik vooralsnog een beetje jammer vinden.

Het beste zou zijn om een ander spouwmes voor de PTS 10 te kopen en hier de bovenkant vanaf te halen. De oplossing van Erdevee zou dus perfect zijn, ware het niet dat ik door omstandigheden mijn eigen thread niet meer kon volgen en zijn bericht dus gemist heb...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.