Speelhuisje opbouw

DeVries

Nieuw lid
8 apr 2013
23
0
SAM_0396.jpg
Hierbij een tegenhanger van de voorgaande vakkundige huisjes. Ik heb een speelplatform met dak gemaakt, voornamelijk van tweedehands palen en gebruikt hout van schommels etc. Met draadbouten de zaak aan elkaar geschroefd. Ontwerp is ingegeven door de palen en planken waarover ik kon beschikken. Mijn zoontje (nu negen) en zijn vriendjes genieten het meest van de verschillende manieren waarop ze het 'piratenford' kunnen enteren. De zandbak onder het platform is bijna nooit gebruikt en inmiddels overwoekerd. Een hoop zand in de uitloop van de glijbaan krijgt des te meer aandacht.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Het ziet er gelikt en knap uit, mooi getekend in sketchup daar niet van maar als je een basis hebt van 1180 x 1720 dan zou ik niet zoveel hout gebruiken voor een dak(je) en de rest van je huisje. Denk eens aan een WBP plaat voor je dak, dat wordt een andere constructie weliswaar maar naar mijn inzien handiger.

Groet, John
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
het huis is een 1500 mm op 1500 mm
het huisje is gemaakt van cls 38 x 58
het dak is gemaakt van cls 38 x 90
en de palen en de onderbalken zijn 90 x 90
het afdakje is 700 mm op 1500


grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
De eerste laading hout al meegebrachtvan men werk we kunnen er aan beginnen verzagen

















grtz
 
Laatst bewerkt:

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
De volgende lading hout meegebracht van mijn werk. palen van 89 x 89

Volgende week begin ik er aan






De palen zin gelamineerd en dan nog gevingelast





Grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Morgen beginnen we met de eerste werken van het speelhuisje
De vloer plaat en de palen waar de kaders tussen komen
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Nice, succes morgen.

Die blauwe schragen waar heb je die gekocht ? Ik heb dezelfde en ben er op zoek naar.

Groet, John
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Zo de palen zijn op de auto geladen voor de eerste bewerking te doen dit doe ik bij mijn opa waar mijn twee anders machines staan .


Foto's volgen van het gedane werk

Grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
De eerste werken zijn gebeurt maar moet nog en beetje vlak gemaakt worden dat ze mooie passen



















Grtz
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.