Speelhuisje opbouw

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Hallo zijn er hier mensen die ooit een speelhuisje hebben gemaakt voor kinderen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
ik zou graag een speelhuis maken voor mijn zoon met en zandbak onder het speel huisje
mijn vraag is
hoeveel moet de deur hoogte zijn
en hoe hoog zou ik moeten nemen tussen de zandbak en de onderkant van het huisje
en zijn er nog zaken waar ik rekening moet mee houden

grta
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
kan mij iemand helpen op boveste vraag wandt ik zou graag beginnen uitekenen om mijn hout te bestellen op mijn werk

grtz
bert
 

martijn v

Actieve deelnemer
25 dec 2014
89
0
Hoog genoeg om er als volwassene nog makkelijk bij/in te kunnen, en hoog genoeg voor een wat ouder kind om rechtop in te staan.
Welke hoogte dat is bepaal je het beste zelf.
Als je later toch weer iets nieuws wilt gaan bouwen heb je natuurlijk geen rekening met oudere kinderen te houden, maar dat er volwassene bij kunnen komen is natuurlijk wel belangrijk.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Standaard speelhuisjes zijn 1m50 boven de grond, en zelf ook ongeveer zo hoog.

Zo heb ik onze speeltuin ook gebouwd. 150cm boven de grond zit de onderzijde van het plateau, en daar bovenop staat een huisje van 150 wandhoogte + puntdak. Bovenin kan ik dus zelf net rechtstaan.

Kijk hier maar eens naar specificaties van wat je commercieel kan kopen: http://www.wickey.nl/

Daar heb ik ook mijn ideetjes voor de afmetingen gehaald, en bovendien ook een hoop toebehoren (handvaten, glijbaan, schommels, ....)
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Standaard speelhuisjes zijn 1m50 boven de grond, en zelf ook ongeveer zo hoog.

Zo heb ik onze speeltuin ook gebouwd. 150cm boven de grond zit de onderzijde van het plateau, en daar bovenop staat een huisje van 150 wandhoogte + puntdak. Bovenin kan ik dus zelf net rechtstaan.

Kijk hier maar eens naar specificaties van wat je commercieel kan kopen: http://www.wickey.nl/

Daar heb ik ook mijn ideetjes voor de afmetingen gehaald, en bovendien ook een hoop toebehoren (handvaten, glijbaan, schommels, ....)




de wandhoogte dat je zij is dat 150 zonder puntdak of met het dak er bij

grtz
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
sorteren 15 mrt 085.jpg

sorteren 15 mrt 087.jpg

sorteren 15 mrt 088.jpg

Ik heb deze vorig jaar voor mijn kinderen gebouwd. Ik heb ruw larixhout gehaald, en dit allemaal geschaafd, kanten afgerond en bovenstaande er van gebouwd.
Het plateau zit op 1.50 hoog omdat een standaard glijbaan op deze hoogte heeft. Omdat ik vergrijzen niet mooi vind, heb ik alles in een goede olie gezet die er intrekt.

Bovenin zit een bankje waar veel gebruik van word gemaakt om te eten, drinken, zwaaien, roepen, schreeuwen enz... :D
Onder de zandbak, die lekker droog blijft, en met zitrand. Ook de schommel, ringen en rekstok zijn niet vergeten.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Dat mag je.. ik heb hier Restol naturel UV extra voor gebruikt. 2lagen. Ik moet een paar kleine plekjes nog even een keer insmeren binnenkort omdat daar het meer is ingezogen dan de rest. Voor de rest ben ik tot nu toe erg tevreden.
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Begonnen met het uittekenen van het huisje
Het zal een huisje worden op de grond verloopig in op een verhoog mij. Zoon is nog iets te klein om op een trap te kruipen ga het zodanig maken dat ik het kan demonteren en dan op een verhoog monteren met een zandbak er onder

Foto's en tekeningen volgen

Grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Er komt een deur opening in van
1200 mm op 600 mm en wand hoogte van 1500 mm en 2000 mm breed en 100 diep of zouden jullie nog iets veranderen van de afmetingen


Grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Heb hier twee schetsen gemaakt voor de hoeken van het speel huisje een met de kaders op een paal gevezen van 90 mm op 90 mm en een met de kaders gewoon aan alkaar gevezen hoe zouden jullie het doen .










Grtz
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Zowiezo optie 1 zonder twijfel, maar ik zou gaan voor dat Jelmer project, als er geen trap aan staat kan ie er ook niet op klauteren neem ik aan. Die maak je later of berg hem op voor later, twee keer werk aan hetzelfde werk is iets wat ik niet graag doe.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Optie 1 met de paal

Wat is het jelmer project

Kijk even naar de foto´s van Jelmer eerder in je topic ;) mooi ding en je kan dat met de leeftijd laten meegroeien van je kind als je kijkt hoe hij dat gedaan heeft. Constructie zou ik hetzelfde doen en later delen toevoegen, met de leeftijd meegroeiend en jij als ouder wetend wat je kind kan en niet alhoewel dat dat ook geen evangelie is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.