frequentieregeling

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Ik heb uit de nalatenschap van mijn schoonvader een draaibank gekregen. De 1.5 pk 1-phase motor wordt gereduceerd via een variabele poelie (pientere variomatic-pookje van Daf). Het toerental is echter veel en veel te hoog, namelijk ongeveer 1500 tpm. Wie kan mij helpen aan een goedkope electronische oplossing om op lage toeren te draaien.
Een zelfbouwproject (elektronisch schema met onderdelenlijst is ook welkom).
Alle hulp is welkom, als het maar niet te duur is; ik ben nl werkeloos en heb slechts een uitkering.
 

Fred*

Actieve deelnemer
3 apr 2008
95
5
woodarts4u.com
Naast een frequentieregelaar zal je ook een 3-fase motor nodig hebben. Deze zijn niet duur, het zijn standaardmotoren. Het is wel even uitzoeken welk type je wilt hebben, bevestiging, as-diameter, vermogen (mag best wat zwaarder zijn). Ook worden deze motoren wel 2e hands aangeboden.
 

charadee

Nieuw lid
13 okt 2009
5
0
O Peatey zei:
Ik heb uit de nalatenschap van mijn schoonvader een draaibank gekregen. De 1.5 pk 1-phase motor wordt gereduceerd via een variabele poelie (pientere variomatic-pookje van Daf). Het toerental is echter veel en veel te hoog, namelijk ongeveer 1500 tpm. Wie kan mij helpen aan een goedkope electronische oplossing om op lage toeren te draaien.
Een zelfbouwproject (elektronisch schema met onderdelenlijst is ook welkom).
Alle hulp is welkom, als het maar niet te duur is; ik ben nl werkeloos en heb slechts een uitkering.
Ik ben ook op zoek maar zo een voudig is het ook niet voor een 1 phase motor
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.