Vraagje steigerhouten bed

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Onze kleine meid wordt weldra 3 jaar dus het wordt stilaan tijd voor een eenpersoons bed.

dit is ongeveer wat ik wil maken voor haar

Nu dacht ik eerst de structuur voor het stapelbed te maken en deze te "bekleden" met gebruikt steigerhout.

hoe bevestig ik best de steigerhouten planken kwestie rekening te houden met het werken van het hout?

Ik dacht het steigerhout gewoon te nagelen (eventueel met houtlijm?).
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 362

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Ik zou schroeven en als je de planken net zoveel ruimte geeft als op het plaatje heb je geen last van werken van de planken, lijkt me.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Hoi,

Schroeven zou ik ook doen, krimpen gaat het toch, geen probleem op zich dat het wat leeft als je wat speling laat.

Groetsels
 
Laatst bewerkt:

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Zeker schroeven, en de planken een tijdje binnen laten drogen krimpt nog behoorlijk!
Bedankt voor de tip, zal ik zeker doen.

Over het vast schroeven, Best maar 1 schroef telkens in de steigerhouten plank zodat deze kan "bewegen" en dus ook niet scheuren?
Of Is dit te ver gezocht, aangenomen dat het hout droog genoeg Is.
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Als het gaat krimpen en je laat al speling dan wordt de speling alleen maar groter toch? Als het hout al goed droog is zou ik er geen probleem van maken. Ik werk veel met steigerhout en wij verlijmen en schroeven het meeste werk, tot nu toe zonder probleem.

Succes!
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Ik zou zeker 2 schroeven gebruiken, het zal het rond trekken tegenhouden. Als je gaten boort enz. zal het zeker genoeg kunnen werken nog.
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
2 schroeven inderdaad, per plank. Je zou achter de planken, aan de binnenzijde van het bed, een smalle plank kunnen bevestigen om de planken bij elkaar te houden. Deze maak je ongeveer (l)x7.5x2 (cm) en dan schroef je per steigerplank telkens 2 schroeven. Eventueel de smalle plank verlijmen op de steigerplanken alvorens te schroeven. Wanneer het hout al redelijk droog is gaat dit wel goed (althans, wij hebben hier nog geen problemen mee gehad)
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Los van de technische bekommernissen: er is toch geen mens die die monsterschuif open krijgt!?

(En niet alleen omdat de mat in de weg zit ;) )
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Los van de technische bekommernissen: er is toch geen mens die die monsterschuif open krijgt!?

(En niet alleen omdat de mat in de weg zit ;) )

Die schuif onderaan met een matras in ga ik niet voorzien, misschien wel enkele lades voor bvb beddengoed .
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Los van de technische bekommernissen: er is toch geen mens die die monsterschuif open krijgt!?

(En niet alleen omdat de mat in de weg zit ;) )

Weet ik zo nog niet als je dat maakt met de zwenkwiel methode, dat gaat heel makkelijk open gaan weet ik.

Hoi Tom : Je geeft aan dat je het zonder die lade wil maken. Hoe voorzie je verwisseling van beddengoed bijvoorbeeld als het moet worden zoals je bijgevoegd plaatje maar dan zonder lade? Je hebt misschien kans om een zijkant open te laten en rolsysteem te werken? Ik zie het zo niet voor me snap je met mijn hernia;)

Groetsels
 
Laatst bewerkt:

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Weet ik zo nog niet als je dat maakt met de zwenkwiel methode, dat gaat heel makkelijk open gaan weet ik.

Hoi Tom : Je geeft aan dat je het zonder die lade wil maken. Hoe voorzie je verwisseling van beddengoed bijvoorbeeld als het moet worden zoals je bijgevoegd plaatje maar dan zonder lade? Je hebt misschien kans om een zijkant open te laten en rolsysteem te werken? Ik zie het zo niet voor me snap je met mijn hernia;)

Groetsels
Dat moet ik nog bekijken, misschien 1 kop kant vh bed met een pianoscharnier laten openen bvb
 

martijn v

Actieve deelnemer
25 dec 2014
89
0
Die schuif onderaan met een matras in ga ik niet voorzien, misschien wel enkele lades voor bvb beddengoed .
Ik heb eens een bedbank gemaakt met steigerhout en de opdrachtgever wilde er een lade onder waarin een lattenbodem met matras kon.
Ideaal voor logees.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.