Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Vraagje steigerhouten bed

Onze kleine meid wordt weldra 3 jaar dus het wordt stilaan tijd voor een eenpersoons bed.

dit is ongeveer wat ik wil maken voor haar

Nu dacht ik eerst de structuur voor het stapelbed te maken en deze te "bekleden" met gebruikt steigerhout.

hoe bevestig ik best de steigerhouten planken kwestie rekening te houden met het werken van het hout?

Ik dacht het steigerhout gewoon te nagelen (eventueel met houtlijm?).
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails image.jpg  

Ik zou schroeven en als je de planken net zoveel ruimte geeft als op het plaatje heb je geen last van werken van de planken, lijkt me.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vurenhout Bekijk Berichten
    Ik zou schroeven en als je de planken net zoveel ruimte geeft als op het plaatje heb je geen last van werken van de planken, lijkt me.
    2mm opening tussen de planken ongeveer?

Zeker schroeven, en de planken een tijdje binnen laten drogen krimpt nog behoorlijk!

Hoi,

Schroeven zou ik ook doen, krimpen gaat het toch, geen probleem op zich dat het wat leeft als je wat speling laat.

Groetsels
    Laatst gewijzigd door Woodjohn; 11-03-15 om 23:29.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simonklein Bekijk Berichten
    Zeker schroeven, en de planken een tijdje binnen laten drogen krimpt nog behoorlijk!
    Bedankt voor de tip, zal ik zeker doen.

Over het vast schroeven, Best maar 1 schroef telkens in de steigerhouten plank zodat deze kan "bewegen" en dus ook niet scheuren?
    Of Is dit te ver gezocht, aangenomen dat het hout droog genoeg Is.

Als het gaat krimpen en je laat al speling dan wordt de speling alleen maar groter toch? Als het hout al goed droog is zou ik er geen probleem van maken. Ik werk veel met steigerhout en wij verlijmen en schroeven het meeste werk, tot nu toe zonder probleem.

Succes!

Ik zou zeker 2 schroeven gebruiken, het zal het rond trekken tegenhouden. Als je gaten boort enz. zal het zeker genoeg kunnen werken nog.

2 schroeven inderdaad, per plank. Je zou achter de planken, aan de binnenzijde van het bed, een smalle plank kunnen bevestigen om de planken bij elkaar te houden. Deze maak je ongeveer (l)x7.5x2 (cm) en dan schroef je per steigerplank telkens 2 schroeven. Eventueel de smalle plank verlijmen op de steigerplanken alvorens te schroeven. Wanneer het hout al redelijk droog is gaat dit wel goed (althans, wij hebben hier nog geen problemen mee gehad)

Los van de technische bekommernissen: er is toch geen mens die die monsterschuif open krijgt!?

(En niet alleen omdat de mat in de weg zit )

Forum Rechten