op zoek naar Klos of te wel Carlo over zijn Harvey T 60

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Naar maanden zeuren bij mijn vrouw is het dan bijna zover dat het budget er is voor een nieuwe draaibank.
De Harvey T 60 staat bij mij op de eerste plaats maar zou hem graag in het echt zin.

Een zekere klos oftewel Carlo van dit forum uit veldhoven bezit deze.
Weet iemand zijn adres of telefoon nr zal graag eens bij hem gaan kijken.

Na mailing met Ian Outshoorn uit nieuw zeeland ( www.turnedbyian.com ) die deze houtdraaibank al meer als een jaar heeft.
En hier zeer over te spreken is lijkt het me zeer de moeite waard.

Als ik alle draaibanken langs elkaar zet komt de Harvey na mijn mening op een zeer hoge prijs/kwaliteit verhouding.
2,2 kw motor draaidiameter boven bed 300 mm en tussen de spindels zeker een meter voor een bedrag van circa € 3600,-
Buitenboord draaien zonder extra optie dus extra hulpstuk voor je beitelsteun 600 mm doorsnede.

Bijna alle andere houtdraaibanken hebben minder vermogen en je moet een extra hulpstuk ( €300,- ) hebben om buiten boord 600 mm te kunnen draaien.

Verder lijkt het me dat ian outshoorn weet waar hij over praat.

Bovenstaande zijn tot nu toe de belangrijke punten waarom de havey tot nu toe op de eerste plaats staat.

Maar we zullen eerst carlo uit veldhoven moeten vinden.

mvgr hans vd beuken
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.557
Gaanderen
Ik heb deze draaibank een paar weken geleden bij vdh bekeken. Ziet er goed uit. Voor mij waren er drie punten die mij niet zo goed aanstonden. De kop is niet draaibaar, de machine is te lang. Deze twee punten komen door mijn beperkte ruimte. In vergelijking met andere banken zit er een klein aandrijfriempje op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.