Iemand Sushi? (snijplank)

hassent

Nieuw lid
21 feb 2015
23
0
Een Sushi snij/serveerplank. Een van de eerste die ik gemaakt hebt. Kops padoek met kops elzen ingelegd.




 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Knap! Zo te zien ben je iemand met veel geduld en toewijding.
Enneh, wat staat er eigenlijk in die vreemde taal? Het zijn vast niet zomaar wat fantasiekriebels.
 

hassent

Nieuw lid
21 feb 2015
23
0
Daar staat Sushi in het japans op.
Geduld is inderdaad een schone zaak.
Lekker met een kopje koffie in de hand wachten tot je CNC de inleg heeft gefreesd, haha.
Je moet m wel zelf verlijmen ;-). Dat dan weer wel.
Cylinderschuurmachine doet de rest. Dan nog even met korrel 400 naschuren en finishen.
 

hassent

Nieuw lid
21 feb 2015
23
0
Oké, ik trek mijn complimenten weer in.

Jammer ;-), CNC inlays maken is dan wel geen noeste handenarbeid, maar het blijft net zo goed nadenken en inzicht om het op de juiste manier te doen.
Vaak zit bij CNC het denkwerk vooraf ipv tijdens het werk.
Beide is leuk en vult elkaar prima aan!
 

hassent

Nieuw lid
21 feb 2015
23
0
Een Riva900 van RivaCNC uit Belgie.
Wel een heel degelijk machine overigens, met een zwaardere 1,5kw motor uitgerust.
Zeer stabiel en erg precies.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Schitterend mooie inleg, ik ben van mening dat het eindresultaat belangrijker is dan hoe het is gemaakt dus ondanks dat het met een cnc is gefreesd vind ik het prachtig!
 

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
133
4
Hoe zou je dit willen doen zonder CNC machine? Dat vraag ik me oprecht af? Met handfrees ofzo? Eerst MDF mal maken en dan kopieerfrees?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.