Waar offerte opvragen

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Normaal koop ik mij machines altijd bij mijn lokale dealer, deze geeft een goede service, maar voor een merk zoals bv Festool lopen de verschillen meestal op tot 150 à 200€.
Als je een 3-tal machines wilt kopen dan ga je wel even 2 keer nadenken.
Een Kapex zou ik misschien overwegen om bij mijn dealer te kopen (1390€), deze machine is vrij gevoelig voor afstellingen etc, maar een schroefmachine of domino zou ik online durven kopen.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Dan weet ik niet wat voor winkel dat is @Den Deze
Bij mijn lokale Bomij scheeld het een paar tientjes, €50 max.

Voorbeeld :
De Festool ETS 150/3 EQ-Plus die ik vorige week gehaald had was €380 inclusief btw en 2 pakken schijven van €11,95 de stuk.
Dus totaal zat ik op €356 inclusief btw.
Dezelfde bij Toolnation €353,32 incl btw, dus zo veel goedkoper is hij niet.
Ik kreeg bij de Bomij dan wel 5% korting die ik op alle machines en accessoires krijg.
Omdat ik particulier ben en geen bedrijf.
Zodra ik de Kapex of TS55 ga bestellen zal ik dus zeker eerst weer bij hun navragen.
 
Laatst bewerkt:

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik woon in België, ik haal alles bij Goyvaerts in Berlaar.
Overigens de enige in de wijde omtrek die korting (5%) geeft op Festool. De rest is allemaal adviesprijs.
Voor de rest heeft hij wel scherpe prijzen.
Online kopen is dus voordeliger, maar indien je problemen hebt met een machine dan is het veel makkelijker om bij een dealer langs te kunnen gaan ipv alles online te regelen.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
1390€ vs 1197€ is al meer dan een paar euro's :)
Ik ben iemand die gerust wat meer wilt betalen voor service, maar bijna 200€ is toch al veel geld :)
Vraag me trouwens af waarom in Belgie alles zoveel duurder is dan in Nederland.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ik zou eens bij een andere winkel gaan kijken dan, heb zon gevoel dat ze je oplichten dan. Vanmiddag nagevraagt, Kapex heeft bij mij ook maar 45 verschil. Nog niet eens in de buurt van 200 meer. Ik denk dat die winkel zijn eigen prijzen bedenkt. Je kan veel goedkoper krijgen, zelfs in een gewone retailer.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Dit is geen oplichting, maar hier is alles aan de adviesprijs, buiten bij mijn lokale dealer.
Ben in een straal van 30 km bij elke Festool-dealer geweest en geen enkele geeft korting.
Mijn lokale dealer geeft 5% op de machines en een grotere korting op accessoires (prijs zonder btw is nettoprijs).
 

cutthroat

Actieve deelnemer
13 apr 2014
97
0
Heerhugowaard
Hoi, je kunt eens kijken bij de nonpaintstore in Haarlem. (http://www.nonpaintstore.nl/nl/festool-online/)
standaart 5% korting met een code op de website, maar het lijkt mij een echte ondernemer dus wellicht is er wat mogelijk.
Ik haal er altijd m'n verf, prima ervaringen mee.

Hartstikke bedankt voor deze uitstekende tip! Ik heb ze vanmiddag gelijk een mailtje gestuurd en had binnen een paar uur een aantal mailtjes van ze. Sowieso een "hartelijk welkom" mailtje, een mailtje met de offerte, een mailtje met wat toelichting en uitleg en dat de offerte op mijn klantpagina stond die ze voor me aan hadden gemaakt en daarna nog een mailtje met wat verdere uitleg en toelichting over hoe ze de offerte hadden opgebouwd en hoe nu verder. En een prijs die slechts enkele centen (7 cent om precies te zijn) scheelde met de offerte van Toolnation. Deze laatste kwam ook niet van Toolnation maar van Dirksmachines (voorloper van Toolnation?) en was letterlijk: "Beste, onderstaand de gevraagde artikelen" en dan een opsomming van artikelen en prijs. Dan voel ik me na de behandeling door Nonpaintstore al een heel wat meer gewaardeerde klant. Het is toch de eerste indruk.

Groet,
Ramon
 

WillemIII

Actieve deelnemer
30 jan 2009
35
0
Dag Ramon,

Wat voelt voor jou goed? Dat je als klant netjes en met respect wordt behandeld, goede after sale service, of dat je als klant de laagste prijs betaald tijdens de aankoop? Alle drie gaat nu eenmaal lastig samen. Volgens mij ben je er al wel uit. Veel plezier met je nieuwe machine.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.