Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Waar offerte opvragen

Beste houtbewerkers,

Omdat het nu toch echt tijd wordt om een goede zaagtafel en toebehoren aan te schaffen, ben ik van plan om mijn zuur verdiende centjes eindelijk uit te gaan geven. Omdat het om een nogal substantiële uitgave gaat wil ik bij diverse bedrijven een offerte opvragen. Natuurlijk draait het niet alleen om de centjes maar ook om service, maar als mijn aan te schaffen spullen bij bedrijf A een paar honderd euro goedkoper zijn als bij bedrijf B zal ik nog eens achter mijn oren moeten krabben. Aangezien ik slechts een goedwillende en beginnende amateur ben, en ik dus niet mijn brood hoef te verdienen met mijn gereedschappen, is het van mij bijvoorbeeld minder belangrijk of een defect direct verholpen wordt of dat ik daar een tijdje op moet wachten.

Ik heb inmiddels Toolnation en Groenhart (deze laatste zit bij mij in Heerhugowaard) een mailtje gestuurd met mijn wensenlijstje en het verzoek of ze mij een mooi en aantrekkelijk voorstel kunnen doen. Maar welke bedrijven raden jullie nog meer aan?

Groet,
    Ramon

Ik zou eerst eens laten weten wat je precies wil kopen
    Soms is de ene bakker goedkoper dan de andere om dan vervolgens de Lidl in te lopen waar ze een vers afdeling hebben met verdomd goed en goedkoop brood

Maak je wensen kenbaar, dat maakt het makkelijker je adviezen te geven

Oh ja, en hoe ver ben je bereid te rijden voor je machines
    Met een hamer past alles...

Omdat ik erg goede ervaringen heb met de Festool schuurmachines en stofzuigers heb ik deze al. Vandaar dat mijn voorkeur uitging naar Festool. Maar ik heb een erg beperkte werkruimte, dus het moest een compacte zaagtafel worden die ook redelijk makkelijk en compact uit de weg te ruimen en op te bergen is. Vanwege de beperkte ruimte wilde ik ook graag een multifunctioneel iets. Ik ben daarom uitgekomen bij de CMS TS55 set. Omdat ik ook een freestafel wil, wil ik deze module ook gelijk meebestellen. En omdat de zaagtafel voorzien is van een invalzaag wil ik gelijk een geleiderail erbij. Je ziet, het gaat niet om een brood

En hoever ik bereid ben te rijden? Tsja, wat is ver? Als de prijs goed is wil ik er wel een stukje voor om rijden. Maar één en ander is natuurlijk ook prima via internet te bestellen bij gerenommeerde bedrijven.

Ik zou eens bij de Bomij navragen, zit tegenover de Praxis in Alkmaar.
    Heb daar mijn Festo stofzuiger en schuurmachine vandaan.
    Snelle service, niet zo heel veel duurder dan de goedkoopste online shop, maar gewoon een balie.
    Dus mocht je problemen krijgen kan je er gewoon naartoe.
    Als je zegt dat je van plan bent meer spullen te halen bij hun kan je nog extra korting krijgen ook.

Als ik iets van Festool wil bestellen, kijk ik meestal bij Geerdink in Doetinchem.
    Daar heb ik mijn stofzuiger besteld (CTL 26) en mijn ETS 150-5.
    Overzichtelijke site, prettige acties en de logistiek is prima in orde.

Mijn CMS TS 55 met alle toebehoren heb ik gekocht bij Dobson in Barendrecht, omdat ik daar toen in de buurt woonde.
    Met 'geleiderail' bedoel je misschien de rolwagen? Of de lineaal?
    Het CMS zonder rolwagen is eigenlijk niks. Ik zou allebei kopen, van geen van beide krijg je spijt.

Btw, als je ook de freesmodule gaat meebestellen, koop je dan ook een freesmachine erbij? Of heb je die al?
    Je gaat een bom duiten uitgeven...! Geniet er vooral van.
    Vriendelijke groet, Nerflander
    [I]Alles wat de moeite waard is kost moeite.[/I]

Ik zou me eerst eens afvragen of je echt een zaagtafel wilt met demontabele zaag of niet liever een gewone zaagtafel. Klinkt misschien niet logisch, maar als ik voor mezelf spreek zou het gewoon niet werken als ik dingen teveel om moet bouwen. Daar erger ik me kapot aan en dus blijft het dan stationair.

@Nerflander: met rolwagen bedoel je de schuiftafel? Ik wil de complete set hebben. Deze is inclusief schuiftafel, hoek aanslag en nog meer. Alleen de parallel aanslag zit er vreemd genoeg niet bij, dus die neem ik er ook bij. Een bovenfrees van Festool heb ik nog niet, maar er is me ingefluisterd dat er een OF 1400 bij mijn verjaardagscadeautjes zal zitten . Vandaar mijn wens voor de CMS module hiervoor.

@Emilio: het klinkt zeker wel logisch. Ik zou ook het liefst een grote stationaire zaagtafel en een aparte freestafel willen hebben. Maar zoals ik al aangaf is mijn werkruimte heel erg beperkt. Als ik bijvoorbeeld plaatmateriaal zou willen verzagen moet ik al uitwijken naar mijn tuin. Vandaar dat ik dus aangewezen ben op een compact systeem dat ook uit de weg te ruimen is. Mocht ik ooit de ruimte krijgen, zal de CMS denk ik wel ingeruild gaan worden. Maar tot die tijd....

Overigens heb ik de eerste offerte (van Toolnation). Wat me opvalt en toch wel ietsje tegenvalt is dat er gewoon de prijs van de website wordt geoffreerd. Geen korting of extra's. Ik dacht dat zoiets redelijk normaal was wanneer je een flinke bestelling deed. Maar ik heb dan ook geen ervaring met het doen van zulke grote orders.
    Laatst gewijzigd door cutthroat; 10-03-15 om 12:32.

Kijk eens of de prijs van toolnation verschilt met de website prijs van Festool. Bovendien geldt wat voor de een een grote order is is voor de ander een dagelijks voorkomende bestelling. Bedenk ook dat met een korting van 10 tot 15% op de adviesprijs de muziek er wel uit is

Ja, met rolwagen bedoel ik de schuiftafel.
    De hoekgeleider is tegelijk de parallelaanslag!
    Je kunt hem namelijk verplaatsen en zo van functie wisselen.

Voor het zagen van grote platen heb je dus juist de zaaglineaal nodig.
    Toen ik de complete set kocht, zat die er ook bij.
    Vriendelijke groet, Nerflander
    [I]Alles wat de moeite waard is kost moeite.[/I]

Het lijkt mij juist handig om een aparte zij-aanslag/parallelgeleider te hebben zodat je de hoekaanslag op de roltafel kunt monteren en zo verstek kunt zagen. Of zie ik het verkeerd? Dat je een zaaglineaal nodig hebt weet ik. Daarom wil ik ook 2 maal de FS 1400 erbij hebben met verbindingsstukken en klemmen. Die moet ik er apart bij nemen, want die zit niet in de CMS set.

Forum Rechten