Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Sikkens/Sigma versus Flexa/Histor

Zoals ik in een ander topic (delta schuurmachine of multitool) al liet weten, moet ik dit voorjaar de buitenboel schilderen. Voor mijzelf doe ik dat met Sikkens Rubol etc. Daar heb ik prima ervaring mee en gaat lang mee. De andere locatie waar ik moet (zeer veel) schilderen, denkt aan Flex/Histor. Ik heb daar sterke twijfels bij, maar kan mij de budgettaire overweging indenken (soms zit je in de omstandigheid dat je het wat rustiger aan moet doen). Hebben jullie hier ervaring mee of een beter alternatief?
    Met vriendelijke groet, Ronald

Toch denk ik dat het bedrag dat je meer uitgeeft, bij 5 liter, een 120 Euros, op een grote klus wel meevalt. En vijf liter verf is best een groot huis. Ik schilder in de mooie maanden altijd met rubbol sb. SIGMA geeft Op Hun topverf zelfs 10 jaar als levensduur. Ik zelf durf dat bij jaren 30 woningen niet te geven. Een jaar of 6 bij deze ouderdom.

Ik heb mijn huis meer dan 25 jaar onderhouden met Sikkens Rubol, maar ben op advies van prof. schilders over gegaan op Sigma 2SU. Ook niet goedkoop, maar een fantastische verf.
    Voor mij geen andere meer.

Mijn keuze voor sikkens is heel simpel. Deze groothandel Zit Op 300 meter afstand. De sigma groothandel kost mij iedere keer een uur in de spits.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Mijn keuze voor sikkens is heel simpel. Deze groothandel Zit Op 300 meter afstand. De sigma groothandel kost mij iedere keer een uur in de spits.
    Dat is ook een overweging! Altijd gemakkelijk als je nog iets nodig hebt!

kijk eens op deze site www.verfonline.eu
    is toch zomaar 10 euro op een literblik goedkoper dan de winkels bij mij in de buurt

Bedankt, ik heb het weer nodig en ga het eens vergelijken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Ik heb mijn huis meer dan 25 jaar onderhouden met Sikkens Rubol, maar ben op advies van prof. schilders over gegaan op Sigma 2SU. Ook niet goedkoop, maar een fantastische verf.
    Voor mij geen andere meer.
    Nico, gebruik je de gewone 2SU of de Allure?
    ik zie overigens dat ze voor boeiboorden en overige grote vlakken een andere verf adviseren (elastischer). Gebruik je die ook of heb je die (net als ik bij woning 1) niet nodig.

@boertje125: bedankt voor de tip

Moi Ronald,
    Ik zie dat je uit Drenthe komt. Dan heb ik misschien nog een waardevolle toevoeging: bij de schilderswinkels van Sanders (in Emmen zit er een) verkopen ze huismerk verf, maar dit is eigenlijk Sikken Rubol SB. Ik weet niet hoeveel per liter het goedkoper is maar het verschil was best groot.

Ik denk niet dat sikkens verf gaat verkopen als huismerk altans niet als het zelfde is wat er als sikkens word verkocht, er word wel veel door akzo ( sikkens ) verkocht als huismerk maar dat is niet te vergelijken met professionele verf.

Forum Rechten