Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

2e hands gereedschap via veiling

heden ochtend beetje zitten surfen op het web, en kwam deze site tegen en wellicht voor iemand intresant. en wilde hem jullie niet onthouden.

Hans

Re: 2e hands gereedschap via veiling

Ik kan de link niet vinden ???

Of ligt het aan mij.

klik op het woord deze site

hans

Dat ligt helaas aan jou.
    Je moet bij Hans in zijn tekst op "deze site" drukken.
    Of deze gebruiken http://www.troostwijkauctions.com/nl/

heb geprobeert te duidelijk te maken met vet en onderstrepen maar het lukt even niet.

hans

http://bva-auctions.com/

ook hier kunnen je vaak en veel gereedschap vinden.

Zijn er hier mensen die gereedschap via deze weg kopen?
    Ervaringen?

nou ik wil het eens gaan proberen met een festo stofzuiger, en verder denk ik dat het meeste festo gereedschap toch wel door meubelmakers cq mensen die er wat zuiniger mee omspringen anders koop je wel wat goedkoper.

zit net te kijken en zie geleiderails staan nieuw in doos voor 48 euro dat is gewoon geen geld, alleen afhalen in Hoevelaken

Hans

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2009

Let wel op !!!
    Eerst komt er opgeld bij (ik zag 16%) en over het complete bedrag betaal je dan de btw.
    Dus even snel gerekend, komt er bij het geboden bedrag 38%.
    Als je vaker naar zulke veilingen kijk zie je zelfs dat er regelmatig meer wordt betaald dan de nieuwprijs. Wat niet wegneemt dat er soms goede koopjes te halen zijn.

Athanor
    Guest

Inderdaad! Probleem is alleen dat soms de veiling nog niet is afgelopen en dat er op het laatste moment veel geboden wordt, meestal door de z.g. proxy biedingen. Dat zijn automatische biedingen tot het maximum dat je hebt ingegeven. Dus pas als de biedingen voorbij zijn weet je wat je moet betalen. NADAT je natuurlijk de toeslagkosten er bij hebt opgeteld. Een bedrag van 100 euro wordt dan plotseling 141 euro :shock: je betaalt eerst BTW, dan over hetgeboden bedrag incl BTW de veilingkosten, waarbij je over de veilingkosten OOK weer BTW betaalt.

Volgens mij vergeten veel bieders dat voor het gemak, want ik zie soms kavels weggaan voor bedragen die praktisch de nieuwprijs zijn!

Neemt niet weg dat er soms mooi koopjes te vinden zijn, mijn aannemer koopt op deze manier soms heel slim machines en partijen in; bijv. bouwbeslag e.d.

Fons

en vergeet niet je moet het ook nog ophalen, zoals ik woon in Almere dus dan is hoevelaken nog wel te doen.

hans

Forum Rechten