2e hands gereedschap via veiling

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
nou ik wil het eens gaan proberen met een festo stofzuiger, en verder denk ik dat het meeste festo gereedschap toch wel door meubelmakers cq mensen die er wat zuiniger mee omspringen anders koop je wel wat goedkoper.

zit net te kijken en zie geleiderails staan nieuw in doos voor 48 euro dat is gewoon geen geld, alleen afhalen in Hoevelaken

Hans
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
Let wel op !!!
Eerst komt er opgeld bij (ik zag 16%) en over het complete bedrag betaal je dan de btw.
Dus even snel gerekend, komt er bij het geboden bedrag 38%.
Als je vaker naar zulke veilingen kijk zie je zelfs dat er regelmatig meer wordt betaald dan de nieuwprijs. Wat niet wegneemt dat er soms goede koopjes te halen zijn.
 
A

Athanor

Guest
Inderdaad! Probleem is alleen dat soms de veiling nog niet is afgelopen en dat er op het laatste moment veel geboden wordt, meestal door de z.g. proxy biedingen. Dat zijn automatische biedingen tot het maximum dat je hebt ingegeven. Dus pas als de biedingen voorbij zijn weet je wat je moet betalen. NADAT je natuurlijk de toeslagkosten er bij hebt opgeteld. Een bedrag van 100 euro wordt dan plotseling 141 euro :shock: je betaalt eerst BTW, dan over hetgeboden bedrag incl BTW de veilingkosten, waarbij je over de veilingkosten OOK weer BTW betaalt.

Volgens mij vergeten veel bieders dat voor het gemak, want ik zie soms kavels weggaan voor bedragen die praktisch de nieuwprijs zijn!

Neemt niet weg dat er soms mooi koopjes te vinden zijn, mijn aannemer koopt op deze manier soms heel slim machines en partijen in; bijv. bouwbeslag e.d.

Fons
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Er zitten soms best leuke koopjes bij.
Het nadeel is alleen dat je het maar (meestal s`middags) op 1 dag kunt ophalen.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Voor de koopjes moet je echt mazzel hebben hoor. Ik heb ook een hoop gereedschap via de veiling (Deels Troostwijk en deels BVA) gekocht en dat gaat prima, maar je moet de prijzen wel goed in de gaten houden. Zitten vaak een hoop mensen tussen die voor gebruikt spul zelfs over de nieuw prijs heen bieden :shock:
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
maar kwam net ook partijen hout tegen, en als je de ruimte hebt, kan het intresant zijn. en verder goed de nieuw prijzen in de gaten houden
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.