Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
T was zaterdag weer gezellig. De plannen voor de open dag 2024 zijn al in de maak.

Vanmorgen alles weer opgeruimd zodat er weer gewerkt kon worden. Er lag een mooie stapel riegelahorn die door de vandiktebank moest. 4 meter is een enorme lengte voor deze houtsoort. Erg blij dat we alles zo ingericht hebben dat je minimaal hoeft te tillen.

Morgen gaan we weer verder met de interne verbouwing. Ik heb nog wat plannen met de afgetimmerde ruimte boven. 1 deel wordt deels eigen werkplaatsje en opslag. T andere deel zal dienst doen als soort magazijn waar de orders die niet direct weggaan even kunnen staan. Nu had ik daar nog geen vaste plek voor.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Het was zaterdag reuze gezellig bij Masave! De houthandel, of beter, verzameling van Rick en Geertje is echt prachtig. Ik had een hele leuke ochtend!

jaap

P1014509.jpeg

De familie Masave...

P1014511.jpeg

met bekende forummers als Kor, Wim, Rick en Bosquet, die toezegde met zijn zelfgemaakte verrijdbare MFT naar Open Dag Hout te komen. Hij was er de eerste keer ook bij en gebruikt het ding nog elke dag.


P1014515.jpeg

Dit lijkt me een moeilijk onderwerp...

P1014508.jpeg

Hier gaat het om en het stond er, als altijd weer strak bij!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
En dan zitten we zo weer in november. Raar hoe snel de tijd soms gaat.

Afgelopen weken veel mooi hout gekocht. Van olijf tot es en van ebben tot flamed maple. Bijna alles is ook al aangekomen in Zwolle. Tussen het hout inkopen en verkopen zijn we ook mooi opgeschoten met de verbouwing. De lijst met klusjes wordt langzaam maar zeker korter.

Vandaag staan er allerlei dingen op de planning. Van hout voor een tafelonderstel tot aan hout voor snijplanken. En uiteraard onderhoud aan de machines. Vorige week is die er even bij in geschoten.

Mocht je langs willen komen dan is dat zeker mogelijk. Tijdens openingstijden kan dat sowieso, daarbuiten ook vaak op afspraak.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Er is echt veel mooi hout binnen gekomen en nog meer hout onderweg. Van noot,kers en iep tot aan sapele,ebben en es. Een deel is al verkocht , de rest gaan we hier allemaal schaven en komt dan in de winkel te liggen. Komende weken is het altijd erg gezellig. We blijven de komende weken regulier geopend. Daarbuiten kan het vaak wel op afspraak. Zo heb ik morgen een mooi vol programma. De ene komt voor hout voor snijplanken, de andere voor een tafelblad enz enz.

Vanmiddag gaat de zaag aan om 3 schaaldelen kersenhout op te zagen in balkjes voor oa draaiwerk en snijplanken. Vanmorgen had ik al een mooie berg notenhout geschaafd.

Mocht je langs willen komen de komende tijd, van harte welkom.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
En toen was het 2024....soms gaat de tijd echt heel snel. Dat we met allemaal maar in goede gezondheid mooie dingen mogen maken.

Afgelopen weken waren gevuld met het maken van veel orders, de jaarlijkse inventarisatie (dan kom je erachter dat er best veel hout ligt) en we zijn veel op pad geweest om hout te kopen. Van complete stammen tot aan gezaagd en gedroogd hout. Dit zijn wel de leuke dagen. Heerlijk rondstruinen tussen hout en dan zie ik al allerlei toffe projecten voor me. Zo hebben we een erg toffe Gleditsia stam gekocht, ik kan niet wachten om daarmee bezig te gaan.

Komende maandag komt het eerste hout naar Zwolle oa satijnnoten en erg dik en droog yellow poplar. Eindelijk balken gevonden van 105mm dikte. Erg mooi voor draaiwerk.

Straks weer richting de werkplaats. Er komen weer veel mensen langs om hout te halen. Zelfs in de middag hebben we afspraken staan. Tussen de middag altijd even naar huis, broodje eten en even kort luilakmomentje en dan tegen 14u weer bezig.

Fijn weekend allemaal
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.