Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
En dan zitten we alweer halverwege mei. Afgelopen weken was het een mooie afwisseling tussen grote klussen en kleine klussen. Waar de ene een theekistje wil maken gaat de andere een enorm groot hemelbed maken. Het samen uitzoeken van hout en doorspreken van zo'n project is echt leuk.

De machines hebben echt overuren gedraaid , de zaagselcontainer zit bijna vol en de berg resthout was echt enorm. In zulke drukke tijden probeer ik nog steeds 1 dagdeel apart te houden voor opruimen en onderhoud anders loop je straks achter de feiten aan.

Straks richting werkplaats. Eerst nog even uurtje zagen en schaven en tegen 8.45 komen de eerste klanten op de koffie. Wordt weer een leuke ochtend !!
 
  • Leuk
Waarderingen: SunRayes en Wim Kluck

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Hallo allemaal

Gaat de tijd bij jullie ook zo snel ? Vakantie periode staat al weer voor de deur. Hier werken we nog een weekje door en gaan dan voor het eerst echt een ruime week dicht ivm vakantie.

Donderdag 27 juli tm vrijdag 4 augustus is Masave gesloten

De rest van de zomerperiode zijn we er dus wel. Mocht je langs willen komen dan kan dat altijd tijdens onze openingstijden. Mocht dat niet passen kunnen we vaak ook buiten openingstijden wel een afspraak maken zodat je rustig kan rondkijken.

Ik hoop in augustus weer een hele reeks klusjes aan de werkplaats klaar te kunnen krijgen. Van een extra kast intimmeren voor opslag van gereedschap tot aan een houten toiletrolhouder. Vooral de laatste heb ik zin in om mee bezig te gaan. Heb nog geen ontwerp dus we kunnen alle kanten op.

In september gaan we weer iets organiseren op een zaterdagochtend. Ik denk aan een gezellige ochtend kletsen met mede houtbewerkers. Misschien nodig ik nog wat mensen uit die eaa komen uitleggen over hun vakgebied. Geen exact plan naast een goed idee hahaha

Iedereen een fijne zomervakantie gewenst en tot snel
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Bedankt voor de ideen

Vandaag weer terug van vakantie. Net eerst maar eens alle appjes en mailtjes beantwoord. Dat waren er een mooi aantal. Morgenochtend weer naar de werkplaats. Mijn handen jeuken om weer wat te zagen en schaven,blijft heerlijk werk.

De komende tijd zijn we gewoon geopend dus mocht je langs willen komen is dat zeker mogelijk. Buiten openingstijden lukt dit vaak ook wel , dit doen we dan alleen op afspraak. Afspraak kan via mail,telefoon,whatsapp enz enz.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Hallo

Hier weer kleine update uit Zwolle. Het is bijna 1 jaar geleden dat we verhuisd zijn. Voelt als veel langer geleden eigenlijk. Sinds enige tijd voelt dit ook weer als "thuis". De lijst met klusjes aan de werkplaats wordt steeds korter. Totdat ik zelf weer allerlei dingen bedenk natuurlijk.

Zaterdag 23 september houden we weer een open dag. Meer een open ochtend eigenlijk hahaha. Daar heb ik erg veel zin in. Fijn een ochtendje praten met mede houtliefhebbers.

Deze week hebben we hier een "bufferweek". Soms plan ik dit in om even alle lopende klussen af te ronden en alles weer netjes op de juiste plek te krijgen. Bevalt erg goed moet ik zeggen.

Nu even een broodje eten en vanmiddag weer lekker bezig.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
963
395
hilversum
Vanochtend vroeg in de bus gestapt om een uurtje te rijden richting Zwolle.
En natuurlijk kom ik dan niet met lege handen thuis :)
Bedankt voor de koffie en hoop dat je verdwaalde boomstam ze weg nog terug vind :p
 

Bijlagen

  • 20230923_144739.jpg
    20230923_144739.jpg
    121,2 KB · Weergaven: 65

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.557
Gaanderen
Was gezellig, even bijgepraat met Jaap Kor Rick Rdl en enkele andere. Ik had enkele jaren geleden moeten investeren in hout i.p.v. stenen. Zeer verantwoordelijk maar twee balkjes meegenomen.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.