Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 83 van de 134 EersteEerste ... 3373818283848593133 ... LaatsteLaatste
Resultaten 821 tot 830 van de 1340
    Afgelopen week is weer voorbij gevlogen. Het was hier vakantie en volgens mij wilde heel Nederland iets maken van hout. Het is echt erg druk geweest maar we hebben bijna iedereen kunnen helpen.

Zo'n drukke week is zakelijk super natuurlijk maar lichamelijk allemaal wat minder. Het blijft lastig om een goede balans te vinden Voor de mensen die dit lezen vanaf het begin is het waarschijnlijk wel duidelijk dat ik geen hele dagen in de werkplaats sta. Ik probeer rust en belasting af te wisselen. Zo kom ik vaak tot een paar uur per week dat we echt productie kunnen draaien, veel tijd gaan op aan "koffie drinken en hout bekijken"...hahaha... Heerlijke bezigheid ! Verder moet ik dus veel rust nemen. Dit is tevens de hoofdreden dat ik niet doe aan bulk-verkoop. Deze week kreeg ik weer aanvragen voor hout voor een serie tafels. Deze mensen moet ik dan echt teleurstellen. De max zit zeg maar bij hout voor een grote tafel. (uitzonderingen daar gelaten...jaja..ik weet dat jullie meelezen....) Dat houdt het voor mij leuk. Natuurlijk zou ik personeel kunnen aannemen maar daar ligt mijn ambitie niet. Ik wilde graag de beste fijnhouthandel zijn voor mensen die kleine oplage's maken en natuurlijk voor de houthobby'st. De klanten zijn ook zeer uiteenlopend. Van de meubelmaker die gewoon een goede houthandel zoekt waar hij krijgt wat hij bestelt tot aan iemand die aan modelbouw doet. Zo ga ik deze week allemaal eiken latjes schaven in mini-maten.

Bulk inkoop doe ik wel natuurlijk. Daar ligt ook het plezier.(ben gek op hout kopen) Vooral ben ik gek op partijenhout die al langere tijd ergens gelegen hebben. Echter worden zulke partijen steeds zeldzamer. Dat zorgde er ook voor dat ik mijn lijst met leveranciers enorm heb uitgebreid. Het is redelijk lastig om zagerijen of importeurs te vinden die begrijpen wat ik zoek, gelukkig heb ik nu een aantal goede bronnen voor een breed assortiment aan hout. Dit loopt uiteen van zeer rustiek eikenhout tot 1e kwaliteit ebben en van abachi tot ziricote. Ergens dit jaar komt er nog iets heel bijzonders naar Zwolle...later meer daarover.

Straks nog even wat pakketten verzendklaarmaken. Fijn weekend nog !!

Rick, het is altijd leuk om je verhalen en foto's te bekijken van je hout avonturen, inmiddels al aardig wat avonden voor mn laptop lopen kwijlen! Ik ben wel heel benieuwd wat dat bijzonders is....
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Ik kan er wel wat verzinnen hoor, het heeft wel wat weg van m'n schoonmoeder, eng masker, 4 klauwen....ik zie zeker gelijkenissen :-)
    Met een hamer past alles...

Het zal toch nooit indisch mangohout zijn. enkel gevierschaald en niet in kleine blanks

wauw Rick. dat is mooi hout

@toqiq: hahahaha

Het is trouwens spalted maple, wonderlijk hoe dit kan ontstaan he. Ik ben er blij mee

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Toxiq, ha ha ha, je schoonmoeder zit zeker niet op dit forum nu je dat hier neer typt?

Groet Pel.

2016-10-27 10.43.37.jpg
    Mooie actiefoto !! Een bevriende meubelmaker was zo geconcentreerd bezig....mooi om zo'n focus te zien....

2016-11-02 09.08.38.jpg
    Essen..... Wordt straks 90mm dik....Die loopt niet weg..hahaha

2016-11-02 08.48.23.jpg
    Verlijmd met watervaste lijm aangezien het blad in een badkamer komt te staan....

2016-11-01 15.15.37.jpg
    Beetje vage foto...gemaakt van het scherm... Er gaat binnenkort een enorme stam poplar burl op weg naar Nederland...er zitten delen bij met breedte 850mm...Enorme platen dus...Kan niet wachten totdat alles hier is.

Forum Rechten